Wat is er nieuw

Ruzie in de 380 liter bak

• Onderwerp starter Onderwerp starter AndreS
  • Startdatum Startdatum
A

AndreS

Guest
Ik heb een paar vissen die voortdurend ruzie zitten te maken met de andere goudvissen.

het is vooral een common goudvis en 2 shubunkins die achter de moren en andere sluiterstaarten aan zitten, ik heb er al 2 orandas door verloren en heb ze nu dan ook in een quarantaine tank gezet.

Heeft iemand dit wel eens eerder mee gemaakt?

Simpelweg omdat de bak te klein is.
De shubunkins en gewone goudvissen horen niet in een aquarium maar in een vijver. Sluierstaarten hebben 50 liter per vis nodig. Gewone goudvissen zijn doorgaans ook nog eens een stuk drukker dan sluierstaarten.

Tja dat is achteraf kaarten, de ruimte behoefte word in een winkel nooit aangegeven ben ik inmiddels achter, we hadden al besloten om ze maandag terug te brengen naar de winkel, en dan te bedenken dat we ze aangeschaft hadden voor in een 20 liter bakje wat de verkoper dus ook wist.
Ik zit nu zelfs al te denken aan een binnenvijver van ongeveer 500 liter tegen de tijd dat de sluierstaarten groter worden maar dat moet nog wachten.

Ik geef alleen aan wat volgens mij heel goed de reden kan zijn voor deze situatie.
In het voorjaar de gewone goudvis en shubunkins plaatsen bij iemand met een vijver. En dan heb je qua sluierstaarten het maximale aantal wat in je bak zou kunnen houden. Ik zou daar dan persoonlijk geen andere vissen bij houden.
Of wat nog beter is , is je plan voor een binnenvijver van 500 liter voor alleen je sluierstaarten. Ik zou daar alleen wel zo snel mogelijk mee beginnen en niet wachten. Ze hebben juist nu ze nog klein zijn die ruimte nodig om goed en gezond uit te groeien.

De shubunkins en common zijn inmiddels bij de dierenwinkel, hij wou ze eigenlijk niet nemen omdat het tegen de regels van de boerenbond keten is maar hij heeft ze toch maar in de bak met goudwindes gedaan omdat daar de meeste plaats in was.

Hij had nog niet van agressief gedrag gehoord en vond ze vrij rustig in de transport bak waarin ik ze had meegenomen, als mogelijke verklaring kon ie niet verder komen dan ruw parings gedrag, uiteraard kregen we er geen geld voor maar dat had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht, ben allang bij dat ze in een ruime bak zitten met vijver vissen.

De binnenvijver zal nog wel een tijdje moeten wachten tot ik weer geld heb, hopelijk duurt dat niet te lang, ben ook nog niet helemaal uit hoe ik dat ga aanpakken, zowel wat uitvoering als filtering betreft.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan