Wat is er nieuw

s`Nachts luchtpomp aan

• Onderwerp starter Onderwerp starter melomaan
  • Startdatum Startdatum
M

melomaan

Guest
Hallo mede aquarianen,is het slim om s`nachts de luchtpomp aan te zetten zodat de planten en vissen meer zuurstof krijgen door de circulering van het water?

Gr,Mark

Kan normaal gesproken geen kwaad.
Al is het effici�nter om te zorgen voor voldoende oppervlaktestroming.

Zoals mark al zegt kan het geen kwaad maar er zit maar 21% zuurstof in en het grootste deel zal niet zo snel worden opgenomen.
Zoals mark al aangeeft kun je dan beter voor wat oppervlaktebeweging zorgen als je een goede gasuitwisseling wil bewerkstelligen.

Als je er voor zorgt dat het water oppervlakte rimpelt door de uitlaat van je filter vergroot je zo de oppervlakte met bijna factor 2
Luchtsteentjes zijn van in een tijd toer er nog geen aquarium pompen bestonden
haal ze er uit!

JbMalawi

Ja, en als je dat niet kunt bewerkstelligen?
Laat gewoon dat steentje erin?

Als ik hem bij de Malawi eruit haal, Gaan ze toch allemaal boven hangen.

Altijd dat roepen van, haal ze eruit.
Laten ze dat eerst uit proberen,kunnen ze zelf beslissen.

het is ook gewoon een mooi gezicht al die lucht belletjes..kan er erg graag naar kijken..

Zo is het.
Net een nieuwe pomp gekocht, 1200 l/u. Silent, /Superstil.
staat op 8 bakken.

Ga ik toch niet uit zetten.

Als je het leuk vindt en je denkt dat je er voordeel van hebt lekker aan laten staan.

Een luchtpomp kan soms nuttig zijn. In de zomermaanden heb ik wel eens gehad dat de vissen ook boven hingen, en dat met een krachtige stroming door een aquariumpomp welke 1500l/u pompt op een 200 liter aquarium.

In mijn aquaria waar bijna geen planten in staan heb ik overal een sponsfilter inzitten, gewoon voor de zekerheid (De opvoerpompen van de bioloog hebben de vervelende gewoonte om er soms mee op te houden als ze een beetje vies zijn van binnen).

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan