Saaie Helena's


P

Prisci

Guest
Mijn Anentome Helena's zijn zo saai! In het begin sjeesden ze nog wel eens over het glas maar tegenwoordig liggen ze bijna alleen maar in het zand onder mijn hout. Ik vind het echt jammer dat ik ze bijna nooit zie.

Is dit normaal gedrag voor Helena's?

Ook had ik denk ik wel 100 eitjes een paar maanden terug, maar heb ik uiteindelijk maar ��n jong kunnen spotten. Toch is er eten (poel en schijfslakjes) zat.
 
Tja,ik heb er ook 10.
Zie er 1 over de ruit schuiven.
En kijk ik goed in de bak,dan pas zie ik ze overal.
 
Ze liggen waarschijnlijk uit te buiken !!! Ik zie nooit eitjes alleen jongen.
Maar als je een slak vindt die supersnel is, wil ik 'm ook !!!!
Ik denk overigens dat het woord slakkengang daarom niet een synoniem van snelheid is.
 
Haha ik bedoelde dat als ik naar de slakken in de tuin kijk en naar de plaagslakjes in mijn bak, ik heel wat meer activiteit bespeur dan bij de helena's. De laatste keer dat ik er een over het glas zag gaan was denk ik een week of twee, drie geleden.. ze doen het echt zo weinig!
Ze liggen en eten alleen maar.. en ze worden niet eens dik!! Het leven is oneerlijk! ;)
 
Heb je laatst iets aan je bak veranderd toevallig?

Hier hebben ze ook een tijd alleen maar in de bodem gezeten maar was tijdens een medicatiekuur,na verloop van tijd door het verversen werden ze weer actief.
 
Ik heb een tijdje geleden inderdaad ook medicatie gebruikt.. hopelijk worden ze over een poosje weer wat actiever!
 
gooi eens een beetje (levende) rode mug in de bak.
kijk dan maar eens of je de Helena's ziet.

bij mij zitten alle Helena's dan ineens op een kluitje.
 
Bij mij doen ze hun werk ook prima, daarover geen klachten!
Goeie tip over de rode mug! Ga ik eens proberen.
 
Ik snap er echt niks van.. Gisteren dacht ik dat het weer goed kwam want een van de slakken kroop weer over het glas. Maar ik vond hem eerder vandaag helaas op de bodem. Hij ging uit zijn huisje en de garnalen zaten er boven op. Hij is dood. Ik denk dat ik nu nog enkel een jong heb want de andere Helena heb ik al maanden niet gezien. Snap niet zo goed wat er nu mis is.. Het lijkt wel of sierslakken het gewoon niet willen doen bij mij. Vlak na aankoop was er al een Helena gestorven en daarvoor liep het met mijn appeltjes ook niet best af.
 
Balen,kan altijd wel wat doodgaan natuurlijk maar zo klinkt het idd alsof er iets niet in de haak is bij je.
Heb je geen vissen die je weleens naar de slakken ziet happen om maar wat te noemen bv?
 
Slakken kunnen ook niet tegen alle medicatie. Althans veel slakken niet.
Flubenol is vaak ook funest.
 
Het zou aan eSHa 2000 gelegen kunnen hebben. Dat is de enige medicatie die ik, ongeveer anderhalve maand geleden in de bak heb gedaan. Wat stom van me dat ik daar niet beter over heb nagedacht :( Gelukkig hebben de garnalen het wel overleefd!
In het verleden had ik het ook al eens gebruikt, maar ik weet niet precies meer wanneer en of dit overeen komt met het overlijden van de appelslakken.
 

Terug
Bovenaan