samenhang tussen gedrag van vissen en grote bellen bij bio CO2?

A

AnjadW

Guest
ik kwam vandaag terug van een midweekje weg, en het valt me op, dat de guppen veel bovenin hangen. ook zie ik, dat de bio CO2 ipv veel kleine belletjes, een paar grote bellen afvoeren.
kan dit schadelijk zijn voor de guppen? en zo ja, kan ik het veranderen? ik denk het eigenlijk niet he...
het is een systeem met een flipper, van Dennerle, in een 60 liter kubus.
wat het weer tegen spreekt, is dat de hyphessobrycon amandae er geen last van lijken te hebben, die doen net als anders...

groetjes, Anja
 
Waarom gebruik je geen bakje wat je op zn kop hangt in het water, Volgens mij kan je daar niet mee over doseren en met belletjes wel. Je hebt dan geen co2 meter nodig
 
Misschien heb je teveel co2 in je bak nu en de ene vis kan daar beter tegen dan de andere vis.
 
Xifiz zei:
Waarom gebruik je geen bakje wat je op zn kop hangt in het water, Volgens mij kan je daar niet mee over doseren en met belletjes wel. Je hebt dan geen co2 meter nodig
Boven aan die flipper hangt een bakje op zijn kop, bedoel je dat?

Het probleem is gelukkig opgelost: nadat ik een tijdje naar het gebeuren zat te staren, viel me op dat er een sliertje melkachtig iets onderin de flipper zweefde. Heb dus de hele flipper uit de bak gehaald en schoon gemaakt. Eerst bleven die rare lange bellen eruit komen, maar na een paar minuten werden het gewone kleine belletjes.
De guppen doen ook weer normaal, gelukkig!

Groetjes, Anja
 
Terug
Bovenaan