Wat is er nieuw

Samenstelling 250x60x70 met al deels bestaand bestand

roberto1983

Well-known member
Lid geworden
30 mei 2020
Berichten
1,663
Leeftijd
41
Hallo,

Na een tijdje cichlides gehuisvest te hebben heb ik interesse om een overstap naar de regenbogen te maken, in een
zoektocht naar wat meer kleur, en wat minder agressie / onderling gedoe.

Wij hebben een doorkijkaquarium met afmeting 250x60x70; (met nog deels drijvend hout/tijdelijke inrichting)

1726747150630.png


Ons huidige bestand is nu nog;

- ongeveer 15 colombinaanse tetra's
- 5 congo tetra's
- 2 Electric blue Acara's
- stuk of 5 diamantzalmpjes
- 1 pleco
- 2 kleine L-nr's

Mijn gedachtenspinsel is om daar de Melanotaenia lacustris en de Melanoteania Boesemani aan toe te voegen, is dat handig of onverstandig?
En welke hoeveelheden is aan te raden? (Ik dacht 6-6 van beide). Ook zou ik nog een klein groepje corydoras over de bodem laten scharrelen.

Doe ik hiermee iets doms, onverstandigs, of zou dit in principe moeten kunnen? 😊
 
De andere vissen zijn groot genoeg om het te doen. Al zou ik niet de grootste soort biesemani doen. Als lid van de IRG kan ik je eventueel in contact brengen met een goede kweker.
 
De andere vissen zijn groot genoeg om het te doen. Al zou ik niet de grootste soort biesemani doen. Als lid van de IRG kan ik je eventueel in contact brengen met een goede kweker.

Hoi Henny, dat zou ik heel graag willen! 😊
Welke bedoel je precies met "grootste" Boesemani, en welke zou beter zijn volgens jou? En om welke reden precies?
 
Hoi Henny, dat zou ik heel graag willen! 😊
Welke bedoel je precies met "grootste" Boesemani, en welke zou beter zijn volgens jou? En om welke reden precies?
Er zijn verschillende types uit verschillende meren.
Melanotaenia boesemani ‘kromsa’ wordt niet groter dan 8cm.
M. boesemani ‘lake aitinjo’ wordt 9-11cm en kan ook nog prima.
M. boesemani ‘lake Ayamaru’ kan dik 16cm worden en dan moet je op gaan passen met kleine vissen, want alles wat in de bek past vreet hij op.
M. lacustris kan prima. Mooi met aitinjo samen.
Als je dan eens een scholenvis wil toevoegen of vervangen is het geen probleem. Stuur masr een pb als ik binnen het IRG voor je kan doen.😊
 
Laatst bewerkt:
Er zijn verschillende types uit verschillende meren.
Melanotaenia boesemani ‘kromsa’ wordt niet groter dan 8cm.
M. boesemani ‘lake aitinjo’ wordt 9-11cm en kan ook nog prima.
M. boesemani ‘lake Ayamaru’ kan dik 16cm worden en dan moet je op gaan passen met kleine vissen, want alles wat in de bek past vreet hij op.
M. lacustris kan prima. Mooi met aitinjo samen.
Als je dan eens een scholenvis wil toevoegen of vervangen is het geen probleem. Stuur masr een pb als ik binnen het IRG voor je kan doen.😊

Helder, thnx!
De Ayamu klinkt inderdaad wel fors ja, ik lees dat de Aitinjo doorgaans mooie en intense kleuren heeft dus lijkt me een goede optie.
Hoeveel denk je dat er goed samen gaan met inachtneming van het huidige bestand? Zouden 4 koppeltjes Boesemani en 3 koppeltjes Lacustris goed matchen?
 
Helder, thnx!
De Ayamu klinkt inderdaad wel fors ja, ik lees dat de Aitinjo doorgaans mooie en intense kleuren heeft dus lijkt me een goede optie.
Hoeveel denk je dat er goed samen gaan met inachtneming van het huidige bestand? Zouden 4 koppeltjes Boesemani en 3 koppeltjes Lacustris goed matchen?
Ik zou wel 8 van beiden doen hoor, je hebt een flinke plons.
 
Ik zou wel 8 van beiden doen hoor, je hebt een flinke plons.

Top. Ik zie dat Utaka momenteel Aytinjo heeft, veel winkels geven niet eens onderscheid aan tussen de soorten, maar mocht je weten van een kweker die ze (mogelijk) heeft zitten,
hoor ik dat graag 😁
 
Top. Ik zie dat Utaka momenteel Aytinjo heeft, veel winkels geven niet eens onderscheid aan tussen de soorten, maar mocht je weten van een kweker die ze (mogelijk) heeft zitten,
hoor ik dat graag 😁
wat is je locatie? En hoever zou je willen rijden?
 
wat is je locatie? En hoever zou je willen rijden?

Hengelo overijssel...Utaka is voor mij ruim 1.5 uur, maar iets verder is ook oke als het de moeite waard is 🙂 Zuid Limburg of Zeeland wordt toch iets te gek 🤣
 
Ik heb je vraag voor beide soorten bij het IRG neergelegd. Ik kom er op terug.
 
Waarom breid je de school Congotetra’s en diamantzalmen niet uit?
 
Waarom breid je de school Congotetra’s en diamantzalmen niet uit?

De diamantjes worden langzaam uit gefaseerd, als in niet meer aangevuld bij sterfte, maar het zijn taaie visjes haha. Maar komen het minst mooi uit in ons aquarium. De congo's zijn zeker
mooi en scholen soms erg mooi door de bak, maar om daar nou de hele bak mee te vullen is ook wat karig voor mijn gevoel. Inmiddels zitten de Boesemani's er bij in, en het gaat tot nu
toe prima allemaal. Ik heb ze met dank aan @Henny kunnen kopen bij een thuiskweker, al heel mooi op formaat en kleur, heel blij mee! 🥰
 
De diamantjes worden langzaam uit gefaseerd, als in niet meer aangevuld bij sterfte, maar het zijn taaie visjes haha. Maar komen het minst mooi uit in ons aquarium. De congo's zijn zeker
mooi en scholen soms erg mooi door de bak, maar om daar nou de hele bak mee te vullen is ook wat karig voor mijn gevoel. Inmiddels zitten de Boesemani's er bij in, en het gaat tot nu
toe prima allemaal. Ik heb ze met dank aan @Henny kunnen kopen bij een thuiskweker, al heel mooi op formaat en kleur, heel blij mee! 🥰
Heel veel plezier met de boesemani, altijd levendig en kleurrijk.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan