Wat is er nieuw

Samenstelling Apistogramma cacatuoides, ~120L

Dibs84

New member
Lid geworden
30 september 2024
Berichten
1
Leeftijd
40
Locatie
Middelburg
Eerste post, na een lange tijd weer terug in de hobby.
Vroeger veel bakken gehad en geprobeerd, nu sinds kort weer bezig om een bak op te zetten.
Vrij klein nog, een 80x38x52cm bak.

Ik ben onwijs fan van de apistogramma maar nog nooit echt een bak hierom heen gehad. Een mooie kans met een frisse start dus.
Ik loop echter een beetje tegen de grote van de tank aan.
Vrienden van vroeger hielden wel eens een enkele Apisto man in een community tank om broed/agressie te voorkomen, maar ik weet niet echt waar ik goed aan doe.
Onderstaande had ik in gedachte;

- 1x M Apisto Cacatuoides
- 10-20x mooi formaat school van Zwarte Fantoomzalmpjes (Hyphessobrycon Megalopterus) of Bruine Potloodvisjes (Nannostomus Eques), ligt beetje wat de bak aan kan qua ruimte
- 4-6 Corydoras (Black venezuela orange, kweek uit lokale kennis bak)
- 2-4 Oto's zodra de bak echt draait en er voldoende algen aanwezig zijn

Hardscape is al klaar en ga uiteraard voor fijn zand betreffende bodem met wat takjes/bladeren etc. Veel plant en hout aanwezig maar wel voldoende zwemruimte uiteraard.
Er is mij vroeger altijd verteld dat corydoras een no-go zijn met apisto's, tenzij je een enkele man huisvest zodat er ook geen broed activiteit aanwezig kan zijn en dus verhoogde bescherm/agressie.

Zit ik een beetje in de goede hoek? Zijn er mensen met ervaring die de corydoras direct zouden schrappen en zo ja, wellicht tips betreffende goede tank partners met de apisto?
Alle tips zijn welkom, alvast bedankt
 
Denk dat dat prima kan. Als je alleen een man apisto hebt zul je met Corydoras niet snel problemen krijgen. Stop er een vrouw bij en je hebt de poppen aan het dansen. Vrouwen!!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan