Samenstelling visbestand 55L

Eco Creations

Well-known member
Lid geworden
23 maart 2018
Berichten
845
Leeftijd
36
Locatie
Heerlen
Hallo forumleden,

Ik ben in tweestrijd over het toekomstig visbestand voor mijn Dennerle scaper's tank 55L. Als ik de hardscape ervan af haal blijft er, schat ik, zo'n 45L aan water over.

Filter is een Oase Filtosmart Thermo 100.
Het aquarium bevat veel 'breeklijnen' en 'verstopplaatsen'.

De bewoners:
3x Trichopsis pumila (Dwerg knorgoerami)
10 á 20x Neocaridina davidi (Vuurgarnaal)
10x Boraras urophthalmoides (Glasrasbora)


Over de Dwerg knorgoerami's en de vuurgarnalen ben ik zeker. Ik twijfel of het mogelijk is om het schooltje glasrasbora's nog toe te voegen. Ik zie regelmatig kleinere aquaria met minder beplanting en hardscape waar zelfs meer vissen in zitten, maar dat is natuurlijk geen garantie dat het ook verantwoord is. Graag had ik advies van mijn mede forumleden (y)
 
Die dennerle scapers tank is toch dat vierkante ding van 38x38x38? daar kun je geen rasboras in houden, die kunnen niet veel anders doen dan wat rondhangen want echt baantjes trekken gaat niet in 38 cm. En ja internep staat helaas vol met hoe het vooral niet moet
 
Die dennerle scapers tank is toch dat vierkante ding van 38x38x38? daar kun je geen rasboras in houden, die kunnen niet veel anders doen dan wat rondhangen want echt baantjes trekken gaat niet in 38 cm. En ja internep staat helaas vol met hoe het vooral niet moet

De afmetingen zijn 45x36x34cm (LxHxD).
Ik begrijp je punt. Neem wel in beschouwing dat deze visjes maximaal 1,6 cm lang worden.

Vanaf welke maten zou jij ze houden?
 
De afmetingen zijn 45x36x34cm (LxHxD).
Ik begrijp je punt. Neem wel in beschouwing dat deze visjes maximaal 1,6 cm lang worden.

Vanaf welke maten zou jij ze houden?
Formaat van het visje zegt niks, winkels verkopen ze graag als nanovisjes want dan kunnen ze er een nanocube bij verkopen (logica van de portomonee van de winkelier), diezelfde nanovisjes zwemmen in rivieren van onnoembare afmetingen, die ga je dus geen plezier doen in zo'n kommetje, je zal ook zien als je ze in een 80-cm bak stopt ze veel lekkerder in hun vel steken als in een cube, in een cube verpieteren ze simpelweg
 
Ik zou het bij dwergknorretjes houden.

afhankelijk van de inrichting kun je die prima in een trio of klein groepje houden (5) Meerdere soorten vis in minder dan 60 liter zou ik niet aanraden. er zijn maar weinig combinaties die echt goed gaan in zo'n kleine ruimte.
 
Borarasjes, hoe klein ook, minstens een zwemruimte bieden van 60cm idd. Kleiner gaan deze visjes niet waarderen want ze zijn wel zwemmers
 
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik weet genoeg, ik laat het bij de dwergjes en de vuurgarnalen. Had al twijfel, maar moest het gewoon even checken hier.
 
Terug
Bovenaan