Samenstelling visbestand rio 180


Keesluijckx

Member
Lid geworden
15 oktober 2019
Berichten
24
Leeftijd
27
Goedemiddag allemaal!

Ik heb momenteel een aquarium van 68x60x45 met het volgende visbestand:

3x corydora panda
1x colisa labiosa
3x corydora paleathus
5x pangio kuhlii
10x Paracheirodon axelrodi
5x otocinclus
5x puntius titteya
En wat japonica garnalen.

Opzich is het best veel qua verschillende soorten maar voor nu draait het goed, iedereen gedraagt zich goed en het onderhoud gaat ook naar behoren.

Nu koop ik een groter aquarium omdat ik de hobby erg leuk vindt en zo meer keus heb en er een mooiere 'scape' van kan maken.

Ik wou de colisa labiosa wegdoen en zat te denken aan de diamantgourami als eyecatcher, een paartje of 1 mannetje en 2 vrouwtjes. Ik wou graag een grotere vis als dus echte eyecatcher. Verder zat ik te denken de Paracheirodon axelrodi en de cory's uit te breiden. Eigenlijk wou ik maanvissen of discusvissen maar hiervoor is het aquarium helaas te klein.

Hebben jullie tips en of toevoegingen voor mijn visbestand in het rio 180 aquarium?
 
Mijn ervaring met diamanten in een meter zijn niet positief. Bak bleek toch te klein. Wellicht kan je geluk hebben of had ik pech. Hoe dan ook een kleinere gourami is denk ik een betere keus. Maar, als je maanvissen of discus vissen mooi vindt, dan is een dwergchiclide wellicht een nog betere optie :DD

Verder zou ik keuzes maken in de soort corydora; een soort aanvullen en de ander laten uitsterven.
 
Nog bedankt voor de reactie! Als er verder nog suggesties/aanvullingen op het bestand zijn hoor ik dat ook graag. De pangio kuhlii en puntius titteya laay ik uitsterven nadat ze een leuk leven hebben in de nieuwe bak. De rest zal ik aanvullen en de diamantgourami ga ik heroverwegen.
 

Terug
Bovenaan