Wat is er nieuw

Samenstelling visbestand

KevinMi

Well-known member
Lid geworden
29 december 2014
Hallo allemaal, Ik heb een 70 liter aquarium met een aantal corydorassen en guppen. Ik loop al een tijd met het idee om de guppen weg te doen en hier voor andere visjes te nemen.
Ik had wat vragen betreffend mijn bestand. Het leek mij erg leuk om een koppel Antennebaarsje (gold) te houden en hierbij bijvoorbeeld een groep Dwergrasbora Brigittae.
Ik vroeg mij af of de Antennebaarsjes samen gaan met de Corydorassen en de Dwergrasbora's en ook of dit natuurlijk niet een te grote bezetting is in mijn aquarium. Hieronder zet ik even een plaatje van hoe het aquarium erbij staat, want dan zien jullie ook hoe het zit met de beplanting etc.
(Ik ben nog van plan een extern filter toe te voegen, maar heb vanwege verschillende redenen dit nog niet gerealiseerd.)
Ik ben benieuwd wat jullie er van zeggen!
DSC_1117.JPG

Zou in dit formaat geen cichlide samenvoegen met corydoras. Daarbij zijn ramirezi niet de sterkste vissen.

Brigittae is wel een hele leuke school die het prima zal doen in deze bak, ook icm corydoras

Wat een leuke inrichting! Lekker groen, ik hou ervan.
Wat betreft je vraag, ben ik het helaas met @Killerfish eens. Antennebaarsjes krijgen in 60cm eigenlijk net te weinig ruimte. Als ze een koppel zijn/vormen, dan maken ze een territorium voor hun nest, maar corydorassen begrijpen dat begrip niet. Om die reden zullen je antennebaarsjes veel stress ervaren in het wegjagen van de corry's en zullen de corry's stukken vinnen gaan missen.
Als je antennebaarsjes geen koppel (meer) zijn, dan zal de man de vrouw opjagen tot de dood en in 60cm is er dan helaas te weinig ruimte voor de wederhelft om zich te kunnen verstoppen. Zelf heb ik ze in 2 meter gehad en zelfs die bak was te klein toen het koppel geen koppel meer was. Die heb ik uiteindelijk uit elkaar moeten halen.

Als je op zoek bent naar een opvallend visje, zou je de kaap lopez of een andere killi kunnen overwegen. Ook kleurrijk en net even anders dan de 'standaard' scholenvisjes.

Zou in dit formaat geen cichlide samenvoegen met corydoras. Daarbij zijn ramirezi niet de sterkste vissen.

Brigittae is wel een hele leuke school die het prima zal doen in deze bak, ook icm corydoras
Wat een leuke inrichting! Lekker groen, ik hou ervan.
Wat betreft je vraag, ben ik het helaas met @Killerfish eens. Antennebaarsjes krijgen in 60cm eigenlijk net te weinig ruimte. Als ze een koppel zijn/vormen, dan maken ze een territorium voor hun nest, maar corydorassen begrijpen dat begrip niet. Om die reden zullen je antennebaarsjes veel stress ervaren in het wegjagen van de corry's en zullen de corry's stukken vinnen gaan missen.
Als je antennebaarsjes geen koppel (meer) zijn, dan zal de man de vrouw opjagen tot de dood en in 60cm is er dan helaas te weinig ruimte voor de wederhelft om zich te kunnen verstoppen. Zelf heb ik ze in 2 meter gehad en zelfs die bak was te klein toen het koppel geen koppel meer was. Die heb ik uiteindelijk uit elkaar moeten halen.

Als je op zoek bent naar een opvallend visje, zou je de kaap lopez of een andere killi kunnen overwegen. Ook kleurrijk en net even anders dan de 'standaard' scholenvisjes.
Bedankt voor jullie reacties!. Ik wist toevallig dat Ramirezi niet zo sterk was, maar ik vond het prachtige visjes. Ik laat dat plan in ieder geval varen en dan word het gewoon een school van visjes. Ik vind de corydoras namelijk super leuke visjes, dus die wil ik hoe dan ook behouden. Ze leggen ook zeer vaak eitjes, helaas lukt het me niet goed om ze op te laten groeien..

Snap ik! Corydorassen zijn ook één van de leukere vissen :DD
Veel succes met het vinden van een ander mooi visje!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan