Wat is er nieuw

Samenstelling voor Aquarium 100x40x50

Enterprise083

Active member
Lid geworden
28 oktober 2016
Leeftijd
42
M’n aquarium is nu aan het indraaien en ik zit te denken aan de onderstaande bezetting. Wat vinden jullie hiervan? Wellicht is mijn samenstelling niet goed, maar dat hoor ik dan ook graag.

Alvast bedankt!

Schoolvis:
Danio margaritatus – Rasbora Galaxy
Otocinclus affinis – Otocinclus vittatus

Bodem:
Corydoras Panda

Centerpiece:
Betta channoides of Dario dario – Bengaalsvuurtje

Garnalen:
Atyopsis moluccensis – Aziatische Waaierhandgarnaal
Caridina multidentata – Amanogarnaal
Neocaridina davidi – sakura

Slakken:
Neritina Waigiensis (Rode Renslak)
Clithon subgranosa (Geweislak Sun)
Brotia Pagodula (Hoornstekel Slak)

Ik weet zo niet uit mijn hoofd wat deze soorten voor waterwaardes willen. Als dat matcht met elkaar, zie ik er weinig problemen in. Alleen wacht wel met de otto's tot je bak minstens een half jaar draait. Anders is de kans groot dat ze verhongeren.

Betta channoides zou ik weglaten, voor de rest weet ik het niet. Lijkt mij nogal druk met zoveel soorten.

Betta channoides zou ik weglaten, voor de rest weet ik het niet. Lijkt mij nogal druk met zoveel soorten.
Ik was in de veronderstelling dat vier vissoorten en wat garnalen/ slakken niet veel was. Hoeveel soorten zou je aanraden?

Waarom raad je betta channoides niet aan?

Betta’s houden voor zover ik weet van rust. De vissen die jij wilt houden zijn scholenvissen, daarmee ging ik ervan uit dat je van die soorten ook een redelijk aantal neemt. Als je een aquarium met veel schuilmogelijkheden hebt zou het nog wel kunnen. Normaal komen ze van nature in wat zuurder water voor. Ik heb ook Betta channoides bij andere vissen zitten, maar mijn aquarium bootst een poel na met veel blad en takjes op de bodem en op het grote stuk hout groeit mos, buchephalandra en nog een of twee soorten. De betta’s verstoppen zich tussen de bladeren op de bodem of het mos. Het zijn wel erg mooie vissen dus ik snap dat je die graag wilt hebben 😉

@Stijn S

M’n bak is aan het indraaien en het staat vol met planten. Ik verwacht als ze doorgroeien dat ze voldoende schuilplek gaan geven.
Ik deed de aanname dat de visjes die ik heb geselecteerd rustig zijn en wel met een betta channoides konden. Wat voor vissen heb jij bij de betta zitten? Heb je een foto?

Ik ben er nog niet helemaal over uit of het de betta of dario Dario gaat worden.

De meest drukke vissen die ik heb zijn de Rasbora cf. patrickyapi. Daarnaast Boraras brigittae, Trigonopoma pauciperforatum, Hemirhamphodon pogonognathus, Sphaerichtys vaillanti en Pseudeutropius moolenburghae. Of dit een goede samenstelling is weet ik niet

Ik zou zelf in een meterbak max 2 soorten nemen die in dezelfde laag zitten.

@Stijn S

M’n bak is aan het indraaien en het staat vol met planten. Ik verwacht als ze doorgroeien dat ze voldoende schuilplek gaan geven.
Ik deed de aanname dat de visjes die ik heb geselecteerd rustig zijn en wel met een betta channoides konden. Wat voor vissen heb jij bij de betta zitten? Heb je een foto?

Ik ben er nog niet helemaal over uit of het de betta of dario Dario gaat worden.
Ik heb helaas geen duidelijke foto. Teveel reflectie van het raam en de andere aquaria. Misschien krijg je met deze foto een indruk.

Bijlagen

• 839F6B0B-E488-42DF-89CE-1D5FC71B66AD.jpeg
    839F6B0B-E488-42DF-89CE-1D5FC71B66AD.jpeg
    2.2 MB · Weergaven: 21
Ik heb helaas geen duidelijke foto. Teveel reflectie van het raam en de andere aquaria. Misschien krijg je met deze foto een indruk.
Mooi aquarium! Het is inderdaad donker. Ik ben toch opzoek naar iets lichters. Aquarium is een doorkijk en ik wil de vissen goed kunnen zien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan