Sara's mini-poeltjes (60x30x37 + garnalenbakje 40x25x25) (Sara_Lucy)


Sara_Lucy

Well-known member
Lid geworden
3 januari 2022
Berichten
63
Leeftijd
35
Zoals eerder elders gepost, had twee bakjes opgehaald van marktplaats met een beetje krom visbestand - da's nog niet helemaal opgelost maar de bakken draaien nu zo'n 3 weken en ik ben wel blij met hoe het tot nu toe gaat..

Grote bak zoals opgehaald:
tempImagekJS1NF.jpg


Grote bak nu:

IMG_7194.jpg


Inwoners:
IMG_7140.jpg
IMG_7160.jpg
(gerard en gerda de honinggoerami's)

IMG_7223.jpg
(heel veel vuurgarnaaltjes)

IMG_7162.jpg
IMG_7156.jpg
(3 oto's en 2 bronze Cory's - niet ideaal, wordt nog aan gewerkt)

IMG_7241.jpg
(+ 4 mooie mannelijke rode fantoomzalmpjes -moeten nog dames bij)

(Ik dacht de tetra's aan te vullen met 3 dames, en de oto's en cory's uit te breiden naar 4 stuks per soort - maar ik wil de komende tijd ook even aankijken hoe het verder gaat. Ben nu redelijk diep in de hobby gedoken en denk als het blijft een grotere bak te gaan kopen om alle soorten wat meer ruimte te geven. Anders verhuis ik mogelijk weer een deel naar een nieuw huisje.)

Foto's van de kleine bak volgen snel!
 
Dank Ed!

Hier ook nog even de kleine (garnalen) bak (40x25x25) - nu tijdelijk kweekbak voor de corydoras. Geen idee of er wat uit die eitjes gaat komen, wat denken jullie?

Zoals opgehaald (met alle vissen die nu in de grote bak zitten :rolleyess:):
tempImageANnGUh.jpg



Tussendoor:
tempImageHZgB1m.jpg


Anno nu:
IMG_7248.jpg


Close-up Corydoras eitjes met bubbels op de achtergrond:
IMG_7253.jpg


En nog wat garnalen in de grote bak, lekker op weg naar de komkommer waar mijn Oto's niet naar omkijken:
IMG_7203.jpg
 
Wat een prachtig resultaat. Geweldig!
 
Mooi gedaan met dat hout hoor en je garnalen zijn mooi gekleurd.
 
Kleine update! Mijn 60x30 draait heel stabiel, met dank aan al die planten. De 40x25 had iets langer nodig, maar lijkt nu ook gesetteld. Over twee weken ga ik naar een grotere bak (rio 125), zal tzt wel weer wat posten.

In de kleine bak heb ik "Finnie" toegevoegd, en wat gele vuurgarnalen. Grote bak is hetzelfde maar meer groen:

tempImagelqjuOp.jpg


40x20 bak:

tempImagesoHxNu.jpg


tempImagel0mGhv.jpg
tempImageOTfMmr.jpg
tempImageDlX5D9.jpg
 
Ziet er prachtig uit, wow!!
 
Wow je weet wel goede foto's te maken. ^^ Leuke bakken allemaal!

En die eerste bak... ik wil niet overdrijven, maar ik vind het eerlijk waar een van de mooiste bakken die ik ooit heb gezien! Echt een goede "compositie" met al die planten. Je hebt talent voor inrichten. (y)
 
Ohhh dank! Wat een leuke reacties allemaal! Ik vind het inrichten ook echt héél erg leuk, dus dubbel leuk om te horen dat anderen het ook mooi vinden! :daisy:
 
Erg mooie ingericht die bakjes en hoeveel licht heb je daarboven en je gebruikt geen co2?
 
Ik heb de superfish 45cm led erboven hangen, omdat ik allemaal "easy"/ low light planten heb. Geen CO2, er begonnen wel gaten in m'n anubiasbladeren te vallen dus ben nu bezig met de groene fertilizer van tropicana toevoegen..
 
Tijdje geleden sinds mijn laatste update, maar heb het aquariumvirus flink te pakken: Ik heb inmiddels nóg een bak (Finnie de Betta verveelde zich in het kleine bakje en at alle garnalen op) en ik wacht nu op een custom 180L bak die de 60x30cm gaat vervangen. Ook wat drama's gehad (waterjufferlarven in twee van de bakken en Gerard de honinggoerami die uit de bak gesprongen is :cry: ). Vooral erg veel zin in die grotere bak inrichten binnenkort.

Eindelijk ook een beetje black-beard-alg in de 60cm en 40cm bak - maar zeer beperkt, vooral nog steeds erg veel plantengroei (ik moet weer snoeien).

IMG_0275.jpg
tempImageo4e3oA.jpg

60x30 - hopelijk éíndelijk binnenkort vervangen :D (rechts: Gert, Gerards-toch-mannelijke-vriendinnetje die nu weer single is)

IMG_0284.jpg IMG_0289.jpg
40x25 (nu alleen een kolonie gele vuurgarnalen en een slak)

IMG_0279.jpg tempImagedReqNw.jpg
Nieuwe 60L Dennerle bak: Momenteel bewoond door Finnie, 5 kuhli's, en 3 verdwaalde vuurgarnalen. Finnie jaagt nogal dus ik vis de garnalen er binnenkort weer uit.
 
Leuk he dat aquariumvirus, hier hetzelfde komt ook weer een bakje bij.
Mooie bakjes en bewoners ,veel plezier met het inrichten van de 180 liter bak.
 
Erg leuk bakjes inderdaad.
Ga het zeker volgen om te kijken wat je er verder nog van maakt. :c
 
FullSizeRender 2.jpg


Boel gebeurd sinds de vorige update; de ene 60L is vervangen door deze 80x40x45 rimless bak - van de andere 60L is helaas het glas gebarsten. Ik kwam gelukkig thuis voor de bak helemaal leeg was, dus iedereen heeft het overleefd en Finnie gaat gelukkig OK met mijn overige visbestand. In de grote bak nu: 9 rode fantoomzalmpjes / 6 kuhli's / 6 cory's / 2 honinggoerami's / Betta / heel veel vuurgarnalen / 3 oto's en wat slakken. Bak is sort of nog aan het indraaien (heb het nog niet gedurft om het tweede filter wat hier links hangt weg te halen, al zou het qua tijd inmiddels wel mogen) - rechtsachter zit het grote nieuwe filter verstopt.

In het kleine bakjes nu alleen gele garnalen en een slak of twee - en nageslacht van de cory's die opeens eitjes hadden gelegd! Ik ga eens kijken of ik het forum meer kan vinden hoe ik die het beste op kan kweken. Ze zijn nu een dag of 3 en lijken het OK te doen op Hikari first bites :D
 
Mooie bak en lekker groen. Veel plezier hiervan.
 
Lang geen updates door grote sterfte en een kalme heropstart. Maar t begint weer wat te worden, dus weer eens foto’s van mijn drie bakjes:

6C5E0DDE-FA8B-4107-8EDF-E948079666AC.jpeg

De 80x40 (160L?) was compleet gecrasht, begint langzaam aan weer in te groeien. Nu bewoond door een honinggoerami, 7 cory trili’s, slakken en wat verdwaalde garnalen.

3251EDF7-F523-4291-9B73-FE2F0EF8BF63.jpeg

40x25, 25L, nu een garnalen bakje, hoop ik binnenkort te vervangen voor 50x30 ✨

En tot slot mijn 30L gele garnalen kweekbakje op de bar:
81FE28BE-3F48-4100-914A-DB8CDD1155E6.jpeg
 
Wat foto’s van bewoners (t wil niet zo op mobiel dus hier een losse post):

Finnie (Betta) in quarantaine vanwege die rare bobbel op z’n bek waar ie nog niet vanaf is.. hij vind er niks aan in die saaie bak. & Garnaaltjes (chocoladekleur doet het goed? Begon met geel en rood?). Gerd de goerami vind het prachtig juist zonder Finnie in de bak. Water wat rommelig omdat ik aan ‘t planten was.

852A24C6-7232-4117-891D-49BCB8E4A293.jpeg
1C0F8502-31D7-4371-A65D-17515EA977DB.jpeg

7F5A3C0C-CF41-44A4-8F3A-556C3289BBB6.jpeg
2AA02B76-5CC8-4D6A-B0B6-49F09330C4EA.jpeg

D10640DD-6A39-4159-AA91-AF9E228ABDD2.jpeg
EBCD0295-7855-486C-894D-6245156F94CF.jpeg
 
Het is alweer een tijdje sinds mijn laatste update, dus hier wat beeld. Mijn bakken lopen gelukkig weer zonder teveel problemen, behalve de cory's in de 80x40 bak - daarover in de ziekenboeg meer.

80x40x50 - lekker vol planten - momenteel met 10 Harlequins, 6 cory trilneatus, 2 honinggoerami's en garnalen :)
IMG_9626.jpg


IMG_9643.jpg
IMG_9640.jpg
IMG_9655.jpg


30 L vierkant bakje met Francois (Finnie heeft het niet gered, helaas) en gele garnalen
IMG_9634.jpg
IMG_9630.jpg


Nieuw 50 L bakje wat het kleinere bakje vervangen heeft (met wat alg en draadalg, denk door de sterke lamp erboven)
- met zeer verlegen cory pygmaeus en zeer niet-verlegen muskiet rasbora's
IMG_9646.jpg


IMG_9068.jpg
IMG_9243.jpg

 
Ziet er mooi uit! Wat voor drijvers heb je daar links vooraan zitten met die lange wortels? Ik vind dat wel mooi zo ik wil daar ook mee gaan werken 😀
 
Ziet er mooi uit! Wat voor drijvers heb je daar links vooraan zitten met die lange wortels? Ik vind dat wel mooi zo ik wil daar ook mee gaan werken 😀
Dat is gewone kikkerbeet - doet het het beste in mijn bakken :)
 
Het is weer even geleden sinds mijn laatste update, en ik ben inmiddels wel weer uitgebreid 😬

De 80cm (160L) moet erg regelmatig gesnoeid worden, maar ik vind het ook wel mooi zo. Het is een soort nano bak geworden qua inwoners. Ik vond de harlequins echt te actief voor deze bak dus dat “probleem” heb ik opgelost door een nog grotere bak te nemen haha.
Huidige inwoners: Chili rasbora’s, Pygmy cories, cory trilneatus, cory sterbai (zaten bij de 1m bak), anstricus albino, Pango kuhli, garnalen.

04FCFB93-2EC1-4EC2-9C48-EB76724BFF45.jpeg

Wat ik stiekem heel fijn vind is dat ik de Pygmy cories veeeeel meer zie in deze bak dan in de oude 💖

Dan de 1m (180L) bak die mijn oude 50cm bak vervangt. Staat nu net een maand en is nog volop aan het “ingroeien”. Ik houd zelf van (nog) meer planten, vind dit design erg clean, maar ook leuk om een keer uit te proberen. Veranderd dus mogelijk nog, al merk ik aan de harlequins dat ze de ruimte erg fijn vinden. Inwoners: Harlequin rasboras, neons, anstricus, garnalen, wat dwergkreeftjes.

2CDA26B8-2DBF-4EE4-8760-20C32376F058.jpeg


En dan Francois’ bakje (30L) cube:
F143F6B1-EFD4-42E5-BA52-43BBE69C1723.jpeg

Heeft iemand tips voor verrijking voor Betta’s? François komt wat verveeld over. Ik twijfel erover er wat nano visjes bij te zetten om het levendiger voor hem te maken. En de plant links wil wat minder goed, wat ik nog niet helemaal heb weten op te lossen met meer planten voeding.

Losse foto’s:
0B2A61B1-81E8-4B31-850D-4CABB3339D6D.jpeg


58758D3C-94DB-4246-8726-2C5CCA9FD8F6.jpeg


D77AF0D9-80C8-47AC-A815-C3D509BFB53A.jpeg
 
Het is weer even geleden sinds mijn laatste update, en ik ben inmiddels wel weer uitgebreid 😬

De 80cm (160L) moet erg regelmatig gesnoeid worden, maar ik vind het ook wel mooi zo. Het is een soort nano bak geworden qua inwoners. Ik vond de harlequins echt te actief voor deze bak dus dat “probleem” heb ik opgelost door een nog grotere bak te nemen haha.
Huidige inwoners: Chili rasbora’s, Pygmy cories, cory trilneatus, cory sterbai (zaten bij de 1m bak), anstricus albino, Pango kuhli, garnalen.

Bekijk bijlage 365468
Wat ik stiekem heel fijn vind is dat ik de Pygmy cories veeeeel meer zie in deze bak dan in de oude 💖

Dan de 1m (180L) bak die mijn oude 50cm bak vervangt. Staat nu net een maand en is nog volop aan het “ingroeien”. Ik houd zelf van (nog) meer planten, vind dit design erg clean, maar ook leuk om een keer uit te proberen. Veranderd dus mogelijk nog, al merk ik aan de harlequins dat ze de ruimte erg fijn vinden. Inwoners: Harlequin rasboras, neons, anstricus, garnalen, wat dwergkreeftjes.

Bekijk bijlage 365470

En dan Francois’ bakje (30L) cube:
Bekijk bijlage 365471
Heeft iemand tips voor verrijking voor Betta’s? François komt wat verveeld over. Ik twijfel erover er wat nano visjes bij te zetten om het levendiger voor hem te maken. En de plant links wil wat minder goed, wat ik nog niet helemaal heb weten op te lossen met meer planten voeding.
Dat ziet er supergeweldig uit @Sara_Lucy . Prachtige bakken, prachtige foto's!
 
Wat een eyecandy allemaal!
Prachtige bakken!

Ik heb een mooie oplossing voor je betta, het is toevallig dat ik me net nog bedacht hoe belangrijk het voor dieren is te fourageren. Bij hamsters strooide ik dan ook voer door hun verblijf heen ipv bakjes (1.60m lang verblijf)
Vissen zijn denk ik niet anders! Ze willen bezig zijn en fourageren.
Een week geleden kwam ik deze video tegen. Hierin staat omschreven hoe je van een aantal verschillende vazen een stabiele kolonie levendvoer kan kweken. Al houd je het bij een mix van beestjes. En zn vaas kan je de kolonie tot standhouden terwijl je regenmatig de vissen wat bewegende hapjes kan aanbieden 😄

Af en toe een plant verplaatsen kan de vis ook prikkelen. Dit deed ik ook bij de hamsters als oplossing tegen verveling (zn molentje). Of de stroming van het pompje veranderen.


 
Wat een eyecandy allemaal!
Prachtige bakken!

Ik heb een mooie oplossing voor je betta, het is toevallig dat ik me net nog bedacht hoe belangrijk het voor dieren is te fourageren. Bij hamsters strooide ik dan ook voer door hun verblijf heen ipv bakjes (1.60m lang verblijf)
Vissen zijn denk ik niet anders! Ze willen bezig zijn en fourageren.
Een week geleden kwam ik deze video tegen. Hierin staat omschreven hoe je van een aantal verschillende vazen een stabiele kolonie levendvoer kan kweken. Al houd je het bij een mix van beestjes. En zn vaas kan je de kolonie tot standhouden terwijl je regenmatig de vissen wat bewegende hapjes kan aanbieden 😄

Af en toe een plant verplaatsen kan de vis ook prikkelen. Dit deed ik ook bij de hamsters als oplossing tegen verveling (zn molentje). Of de stroming van het pompje veranderen.



Hey, wat leuk! Ik probeer al regelmatig levend voer te halen oa om die reden, maar dit is een goed idee. Eens kijken waar ik die vazen kan laten.

Maar weet niet of het genoeg gaat zijn qua verveling; hij leeft nu met gele garnalen die goed doorfokken - maar waarvan ie dus wel al het nageslacht opeet / foerageert. Da’s altijd heel snel weg.
 
Hey, wat leuk! Ik probeer al regelmatig levend voer te halen oa om die reden, maar dit is een goed idee. Eens kijken waar ik die vazen kan laten.

Maar weet niet of het genoeg gaat zijn qua verveling; hij leeft nu met gele garnalen die goed doorfokken - maar waarvan ie dus wel al het nageslacht opeet / foerageert. Da’s altijd heel snel weg.
Meer ruimte kan nooit kwaad 😄 ik snap de rage niet zo dat een betta in een kleinere tank zou kunnen. Je bent 1 van de weinige die nadenkt over het vermaken van de vissen 😀
Je tank ziet er veel te mooi uit om groter te moeten willen, de betta zit daar prima! Als je al zo nu en dan levend voer aan bied doe je al een hoop!

Maak een regensysteem, dat zal ie leuk vinden 😁


Dit is dan een paladarium maar het iedee voor zn simpel regensysteem zou ook voor een aquarium kunnen werken denk ik 😄
Daar ga je ook vaker van drinken 😂
 
Meer ruimte kan nooit kwaad 😄 ik snap de rage niet zo dat een betta in een kleinere tank zou kunnen. Je bent 1 van de weinige die nadenkt over het vermaken van de vissen 😀
Je tank ziet er veel te mooi uit om groter te moeten willen, de betta zit daar prima! Als je al zo nu en dan levend voer aan bied doe je al een hoop!

Maak een regensysteem, dat zal ie leuk vinden 😁


Dit is dan een paladarium maar het iedee voor zn simpel regensysteem zou ook voor een aquarium kunnen werken denk ik 😄
Daar ga je ook vaker van drinken 😂

Ha, Francois staat in de keuken dus weet niet of ik hier niet helemaal gek van zou worden.. wel een leuk idee.

Misschien moet ik proberen hoe ie zich in een van de andere bakken gedraagt. Finnie vond het wonen met meer ruimte en andere vissen heel leuk, dus misschien is dat wat François toch ook wel mist. Ik ben er nog over aan t denken :)
 

Terug
Bovenaan