Wat is er nieuw

Sara's mini-poeltjes (60x30x37 + garnalenbakje 40x25x25) (Sara_Lucy)

Het is weer een flinke tijd geleden dat ik een update gegeven heb, met wederom wat gedoe (lekkende bak) tussendoor dus ik ga de boel weer even opnieuw voorstellen:
IMG_1191.jpg


De 160 L bak - mijn drukstbevolkte bak. Er is aardig wat geschoven qua visbestand sinds vorig jaar, hier wonen nu zo'n 10 kuhli's (denk ik), 8 cory's, 15 pygmy cory's, 1 borstelneus, 11 vuurtetra's, 6 knorgoerami's (wat zijn die leuk trouwens), 3 otocinclus, 2 of 3 normale nerite snails, 2 horned nerite snails 1 Amano en x gewone garnalen. Oh en aardig wat slakken, heb de gevreesde torenslokjes geïntroduceerd om de bodem omgewoeld te houden. Not sure yet of dat wat doet, maar de theorie is leuk. Bak krijgt 4-5x per week eten, eens per 2 weken wat plantenvoeding en ik doe eigenlijk maar eens per kwartaal een grote schoonmaak. Momenteel iets meer omdat er wat draadlag is.

img_1189-jpg.380321


Mijn vervangende 123L fluval flex - 80 cm breed. Leuke bak opzicht maar dat filter werd op een gegeven moment heeeeel lawaaiig. Hier wonen nu 9 neon's en 5 kardinaal tetra's (opgehaald via MP bij iemand die zei dat 'ie neons had..), 1 roodkopzalm (kwam bij de "neons") en twee bijlzalmpjes. -> Als iemand een roodkopzalm en bijlampjes wil in Utrecht of er een goeie plek voor heeft, let me know. Verder bewoond door 3 honinggoerami's, 4 sewellia en 1 Gastromyzon, slakken, garnalen.. Ook deze bak draait inmiddels "makkelijk".

IMG_1194.jpg


Dit kleine bakje staat op de bar, en moet ik eigenlijk weer eens opnieuw beplanten - ik mis wat hoogte aan de achterkant.. Er wonen nu 6 chili rasbora, garnalen en "Gork" de Betta - En op het wateroppervlak van deze groeit een dik soort biofilm (of alg? Is groen als je het opdept). Iemand hier daar ervaring mee of tips wat dat zou kunnen zijn? Enige wat ik kon vinden online was goed schoonhouden dus deze bak wordt als enige echt heel regelmatig onderhouden.. Wat die laag tot nu toe niet tegenhoud helaas.

En wat losse foto's:

IMG_1391.JPG
IMG_1154.JPG
IMG_0856.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_1189.jpg
    IMG_1189.jpg
    4.9 MB · Weergaven: 22
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan