@mss: de Krobia's zijn behoorlijk rustige vissen. Ze zijn ook een beetje verlegen. Niet bang, met voeren komen ze gewoon te voorschijn en af en toe maken ze een rondje door de bak. Maar veilig in een donker hoekje vinden ze ook prettig. Gaan hier supergoed samen met de andere vissen. We hebben een tijdje terug een nest van ze gehad en die beschermen ze wel erg goed. Onderling hebben papa en mama Krobia nog wel eens mot. Dan gaat het er wel hard aan toe. Maar overall rustige vissen. We hebben ze een tijdje in de 1.20 bak gehad, maar die is wel te klein als ze een keer ruzie hebben. Hoewel het geen hele grote vissen worden, zou ik ze toch niet kleiner dan in 1.50m houden.
@Zwits: bedankt! Die salvini's zijn prachtige vissen. Ik had in m'n hoofd dat die heel groot werden, maar heb even gekeken en zie overal 15cm staan. Dan kun je ze prima houden inderdaad 🙂 Wij zijn ook van vier kleinere bakken naar ��n grote en ��n kleintje gegaan. Vind het toch wel heel gaaf zo'n grote bak in de kamer. Probleem is alleen dat je die ook weer heel snel niet zo groot meer gaat vinden haha.
@peter: bedankt! 🙂
@Henk: geen merk, we hebben de bak tweedehands bij iemand gekocht. Ik op maat gemaakt, waar durf ik niet te zeggen. Hij staat inderdaad in een rustige hoek. De kat vindt het ook een goede plek, want die kan er zo op springen vanaf de tafel 😉