Wat is er nieuw

Sascha's 2 meter bak

• Onderwerp starter Onderwerp starter SaschaR
  • Startdatum Startdatum
S

SaschaR

Guest
De bak staat inmiddels al een paar weken en krijgt nu eindelijk een eigen topic! Bewoners: Heros notatus wildvang man en vrouw, hopelijk wordt dat een koppel. Koppel Krobia sp. Xingu, 4 Mesonauta festivus, moet ook nog een koppel uit vormen, L001, 6x L333, 15 kardinaaltetra's en 7 zwarte neons en nog 3 sulawesi slakken.
Foto's!...
719389_0_82_img_3026.jpg

924689_0_82_imag0820.jpg

411493_0_82_imag0823.jpg

872973_0_82_img_3056.jpg

369214_0_82_img_3204.jpg

317989_0_82_dsc05183.jpg

891576_0_82_dsc05186.jpg

184983_0_82_dsc05202.jpg

527614_0_82_dsc05197.jpg

844776_0_82_img_3359.jpg

327728_0_82_dsc05206.jpg

Mooie bak zo. 🙂

Zo, daar weer een grote bak. Netjes hoor ,Sacha.

Updateje: De vier Mesonauta's hebben hun partnerkeuze gemaakt 😉 Ruzie tussen de twee stellen in de bak, binnenkort maar eens kiezen welke we willen houden en welke weg mogen. Meneer en mevrouw Heros vinden elkaar ook erg leuk. Ze hebben vandaag samen een enorme kuil gemaakt rechts in de bak en die bewaken ze nu met z'n twee�n. Snel wat foto's met mijn telefoon gemaakt:

795557_0_82_foto_1_1.jpg

298926_0_82_foto_4_1.jpg

Deze is �rg vaag, maar zo zie je wel hoe mooi gekleurd de Heros man is:
828179_0_82_foto_3_1.jpg

Mooie bak en vissen! 🙂

Het ziet er goed uit, mooi gedaan!

Ik heb vanochtend een filmpje kunnen maken van de Herossen aan het sjansen 🙂
http://youtu.be/xE8iAekNB5U

Sinds een paar weekjes hebben wij een kat in huis. Igor vindt het aquarium ook erg leuk!
949437_0_82_img_4126.jpg

494633_0_82_img_4320.jpg

Leuk filmpje, van je heros. Notatus heb ik zelf ook een tijdje gehad voordat ik de Eimekei's kreeg. Had ook het ene naar andere nest van ze.
Blijft een leuke vis om naar te kijken 🙂En je bak mag er trouwens ook zijn.
Leuk dat je kat er ook oog voor heeft 😉

Dankjewel 🙂 Ja van mij mogen ze het nog even bij oefenen houden 😀

Echt een hele mooie bak en bewoners.
Wist ff niet wat ik moest denken van de foto dat je de bak staat te vullen,dacht dat je een reus van een vrouw zou zijn of het plafond heel laag was in de kamer.
De volgende foto waar het krukje voor de bak staat gaf me duidelijkheid! 😉

Hahahaha 😀 Gelukkig geen reus en gelukkig niet zo'n lage kamer! Even terug gekeken en het ziet er inderdaad wel stom uit..

Mooi Sascha! Een beste upgrade, laten we maar zeggen. 😉

Ja, echt wel!

Erg mooi hoor en zo groot 😛

O wat gaaf zo'n grote bak ! Leuk ingericht ook !

Mag ik vragen waar je die mooie stukken hout vandaan hebt ?
Hier komt hopelijk na de verhuizing ook zo'n formaat bak 😉
Maar dan met discussen 😉

Bedankt! Discussen hebben we ook gehad, niet ons soort vissen. Ze zijn prachtig, maar ze hangen zoveel stil haha 😉 De stukken hout komen bij VKC in Woudenberg vandaan. Is helemaal niet duur daar.

Dan ga ik daar eens zoeken tegen die tijd 😉

Woudenberg valt zelfs goed aan te rijden vanaf hier 😉

Dankje Ronald 🙂
Jelani, ik haal ook alle vissen bij vkc. Altijd goede kwaliteit, zeker de moeite waard om eens te kijken!

Ik was net bij de vissenwinkel om voer te halen. Zag ik toch twee kardinalen zielig met z'n tweetjes zitten en ik kon het niet laten... Nu dus 17 kardinalen 😉

Bedankt 🙂

Pff, de twee kardinalen die ik erbij had gekocht kregen na een dag allebei witte stip. Eentje uit kunnen vangen, maar de andere niet. Hele bak nu aan het behandelen voordat de rest het ook krijgt.. Moet er niet aan denken! Het helpt wel geloof ik, visje ziet er al een stuk beter uit.

Hoi Sascha,

Spijtig van de net gekochte kardinalen hopelijk wordt er niks anders ziek..erg mooi ingericht trouwens zo zie je maar weer wat je met die slacht tanden kunt maken..

Je krobia wat is het karakter van hun zijn het opdringerig en drukke cichliden of eerder wat rustig en hoe groot zijn ze bij jou?.

Daar issie dan!
kun je echt je lol mee op, zo'n tweemeterbak.
Ik vind hem erg geslaagd!
ik wil zelf ook over naar 1 bak rond de 2 meter en dan misschien 1 klein bakje erbij, in plaats van 3(a 4) verschillende kleinere bakken.

Ik zou graag de cichlasoma salvini rio almoloya willen houden, heb je die wel eens gezien?

jammer van de kardinalen, hopelijk heb je het snel onder controle.

mooi hoor :thumbs:

He Sascha zie dit topic nu pas. Wat een prachtige bak is dit!

Niet alleen dat de bak mooi ingericht is maar denk ook de plaatsing van het aquarium goed bedacht is.
In de hoek waar niet zoveel mensen langs lopen en dat geeft rust in de bak.
Welk merk aquarium is dit eigenlijk?

@mss: de Krobia's zijn behoorlijk rustige vissen. Ze zijn ook een beetje verlegen. Niet bang, met voeren komen ze gewoon te voorschijn en af en toe maken ze een rondje door de bak. Maar veilig in een donker hoekje vinden ze ook prettig. Gaan hier supergoed samen met de andere vissen. We hebben een tijdje terug een nest van ze gehad en die beschermen ze wel erg goed. Onderling hebben papa en mama Krobia nog wel eens mot. Dan gaat het er wel hard aan toe. Maar overall rustige vissen. We hebben ze een tijdje in de 1.20 bak gehad, maar die is wel te klein als ze een keer ruzie hebben. Hoewel het geen hele grote vissen worden, zou ik ze toch niet kleiner dan in 1.50m houden.

@Zwits: bedankt! Die salvini's zijn prachtige vissen. Ik had in m'n hoofd dat die heel groot werden, maar heb even gekeken en zie overal 15cm staan. Dan kun je ze prima houden inderdaad 🙂 Wij zijn ook van vier kleinere bakken naar ��n grote en ��n kleintje gegaan. Vind het toch wel heel gaaf zo'n grote bak in de kamer. Probleem is alleen dat je die ook weer heel snel niet zo groot meer gaat vinden haha.

@peter: bedankt! 🙂

@Henk: geen merk, we hebben de bak tweedehands bij iemand gekocht. Ik op maat gemaakt, waar durf ik niet te zeggen. Hij staat inderdaad in een rustige hoek. De kat vindt het ook een goede plek, want die kan er zo op springen vanaf de tafel 😉

Hoi Sascha enorm bedankt komen ze bij Hans vandaan? Zit erover te twijfelen vind het namelijk wel mooi vissen zeker hun bouw is wel interessant..maar wie weet ga ik toch wel gewoon voor een grootte groep apistogramma agassizi tefe

Ja bij VKC inderdaad. En ze hebben zelfs nog een paar kleintjes van ons koppel daar zitten!

Ik heb weer wat foto's van onze bak bewoners 🙂

Meneer Krobia
716487_0_82_img_4342.jpg

Meneer Heros
469656_0_82_img_4351.jpg

L333
459498_0_82_img_4566.jpg

L001
134484_0_82_img_4658.jpg

Kiekeboe!
872869_0_82_img_4930.jpg

Appelslak en Heros man
897861_0_82_img_4935.jpg

L333
755692_0_82_img_4996.jpg

Mmm broccoli
338825_0_82_img_5131.jpg

Tylo's
295191_0_82_img_5409.jpg

Zeer productieve appelslakken... er zijn nog meer trosjes dan op de foto
436787_0_82_img_5570.jpg

Mesonauta
315639_0_82_img_5612.jpg

De Herossen hebben laatst trouwens heeel veel eitjes gelegd! Dit was de eerste keer, helaas zijn de eitjes ook weer opgegeten door vader en moeder zelf. Nog even oefenen voor ze, lukt vast een keer 😉

Ben wel fan van jullie bak 🙂 zelf toch besloten geen krobia bij hans te halen en toch voor dwergen te gaan.

Bedankt! 😀 Al een keuze gemaakt qua dwergen? Vind het ook wel wat hebben wat kleinere vissen in een grote bak. Zelfs twee meter lijkt al snel wat klein met grote vissen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan