'Gekweekt zonder slakken' kan ik me alleen iets bij voorstellen als ze slakkengif gebruiken, of misschien van die steriele in vitro planten?
Misschien weet je het allemaal al, maar ik vertel het toch maar even voor de zekerheid 😉
In het geval van eventueel gebruik van slakkengif.. wat veelal dus gebeurd.. pas op met je garnalen, dat gif is vele malen giftiger voor garnalen dan voor slakken, dus laat er voldoende verversingen overheen zijn gegaan voordat je er garnalen bij doet.
En bij aanschaf nieuwe planten, alvorens die de bak in te doen bij de garnalen.. even een dag of 3/4 laten dobberen in een emmer water en af en toe dat water verversen.
'Gekweekt zonder alg' begrijp ik even niet.. simpel gezegd is de enige manier om (problematische hoeveelheden) alg te voorkomen ervoor te zorgen dat je planten niets tekort komen, voldoende voedingsstoffen die in de juiste verhouding staan tot de hoeveelheid en de soort licht die ze krijgen.. oa. Klopt daar iets niet dan krijg je dus problemen met alg.
Verder zal in ieder gezond aquarium wel alg voorkomen, voor garnalen is dat natuurlijk ook gewoon voer.
Succes.