Wat is er nieuw

schaaltje bij een garnalen aquarium

Little

Well-known member
Lid geworden
23 april 2012
ik vroeg me af wat voor nut het heeft, een schaaltje....

zie video

[video]http://www.youtube.com/watch?v=KcSV-WzyXLc[/video]

om bodem schoner te houden??
ben niet zo goed in Duits 😛

dat doet die meneer om bodemrot te verminderen. zoals je in het filmpje in het begin zag was dat hoekje wat hij wegzoog goed rot. maar ook later onder dat voederschaaltje was een behoorlijk groot stuk rotte bodem. dus of het nu erg veel zin heeft? volgens het filmpje duurde het wel langer voordat er bodemrot kwam als je een schaaltje gebruikt.

Dat doet idd om de bodem schoner te houden en te voorkomen dat de boel dichtslibt.

Bij deze bodem valt alles tussen de grotere korrels en verdicht.

Torenslakjes kunnen de boden wel open houden maar niet bij dit soort bodems maar bij zand.

Schaaltje is dus handig en het voorkomt 90% van de vervuiling van de bodem

Ik ben geen professionele kweker maar volgens mij is zo'n schaaltje meer voor de show om ze zo mooi op een kluitje te krijgen voor de foto bv.
Pas vrijgelaten kleintjes aan de andere kant van de bak zullen de eerste 48 uur niet ver van hun plek komen en dus niet netjes van het schaaltje eten.

Ik heb zelf de ervaring dat zo'n bodem sneller is uitgewerkt en dus vervangen moet worden dan dat er echt bodemrot ontstaat.

Gaat ongeveer een jaar mee das het vervelendste.

Ik heb liever zand persoonlijk maar ik heb blauwe tijgers

Dat laatste zat ik inderdaad ook aan te denken. Lijkt me niet de moeite waard.

Of het is dat hij ze er zo uit kan scheppen en niet apart meer op zn bord meer hoeft te leggen 😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan