Wat is er nieuw

Schelpen voor tanganyika

Amarantha

Well-known member
Lid geworden
22 februari 2013
Ik kwam deze advertentie tegen op Marktplaats. Zijn deze schelpen geschikt voor een tanganyika biotoop?

Ja, in de tangabak liggen haast altijd schelpen, he.
op de andere bioptopen,na.
Tanganyika.nl - Biotopen

In het Tanganyikameer zijn 6 soorten leefgebieden (biotopen) waar te nemen. Elk biotoop heeft zijn eigen kenmerken en bewoners, hoewel hiertussen ook ...
www.tanganyika.nl/biotopen.php

Het gaat me er niet om DAT ze er in moeten Bertus, maar of deze geschikt zijn. De tanganyika 'schelpen' zijn namelijk volgens mij geen schelpen maar slakkehuizen. Er wordt veelgebruikgemaakt van escargots, maar kan zo niet beoordelen waar de schelpen van de mp advertentie vandaan komen. Nautilus schijnt volgens Internet een verzamelnaam zijn van schelpen die bij tuincentrum verkocht worden. Vandaar een link met foto's, misschien dat iemand ze herkend of er ervaring mee heeft.

Maar in ieder geval wel bedankt voor het meedenken.

Dat zeg ik ook niet. dat ze er in Moeten,hoor. :juggle:

En ja, zijn slakenhuizen, voor de visjes, zijn ruimer dan die schelpen. :thumbs:

En nautilus zal de vorm van de schelpen zijn. ;(

Lijkt me geen probleem, ik heb ook veel verschillende soorten slakkenhuizen in mijn aquarium. Ook slakkenhuizen welke ik zelf heb opgedoken in Griekenland.

Moeten ze een bepaalde minimale maat hebben?

Amarantha zei:
Moeten ze een bepaalde minimale maat hebben?

Ja, afhankelijk van welke soort slakkenhuiscichlide je neemt. voor multis en similis zijn escargots prima, voor grotere slakenhuiscichliden (bv Altolamprologus sumbu shell) zijn die te klein.

Het gaan multis worden. Was vandaag even bij de adverteerder, maar hij was gesloten :S Volgende week nog maar eens kijken daar.

Amarantha zei:
Het gaan multis worden. Was vandaag even bij de adverteerder, maar hij was gesloten :S Volgende week nog maar eens kijken daar.

Mocht je in het Noorden wonen, ik heb nog genoeg zwemmen. Mag je wel wat gratis van afhalen 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan