Scheur in boven vin haaievin barbeel


J

Jos1987

Guest
Goeden morgen

Sinds vanmorgen (dat ik wakker werd)
Zag ik dat mijn haaievin barbeel een scheur heb in zijn boven vin hij vertoond verder geen tekenen van vin rot iemand een idee hoe dit komt?

Hij zit samen met 2 ketsenbuik cicliden
Miss iets met territorium?
1554875043606504802003.jpg


Groetjes
 
Hoe groot is de bak en wat zijn alle bewoners? Kersenbuiken kunnen etters zijn dus ik kijk er niet van op als deze ermee te maken hebben maar ja dat is een gok.
 
100 x 54 x 36

1x haaievin
2 kersenbuikjes (koppel)
5 5 streep barbeeltjes ( jonkies)
5 corridoras
6 roodstaart zalmpjes
3 neon tetra
1 kwastvin aal
1 dwerg kikkertje
2 platys (koppel)
De cicliden zijn rustig overdag tegen de haaievin maar wat er snachts gebeurt geen idee verder zitten er 2 grote stukken kienhout in en een stenen grotje bestaand uit 2 delen voor de cicliden miss dat er iets scherp is?

Dankje ☺
 
Als het wel vinrot is wat toe te voegen?
Esha2000?
En heelt de vin weer of blijft dit zo

Ps ik ben een beginner dus moet nog veel leren

Mvg
 
Jessica

Klopt dat las ik ook op internet
Ik heb deze haaievin geruilt tegen mijn vuurstaart vanwege onrust in de bak de vuurstaart zat de hele dag achter de cicliden aan de haaievin zat bij haar in een 80cm en zij zij ik heb hem al 2 jaar en ze groeit niet meer vandaar mijn keuze de haaievin mee te nemen hij is nu zo een 9cm met staart ik zal het in de gaten houden mocht hij groeien

Mvg
 
5 5 streep barbeeltjes ( jonkies) zijn wel vinnenbijters of niet?
 
Ancis

Volgens de koningsvis (viswinkel)
Kon het prima ze zijn nu max 1.5 cm groot
Maar verder geen idee is dit u ervaring?
 
Ancis

Volgens de koningsvis (viswinkel)
Kon het prima ze zijn nu max 1.5 cm groot
Maar verder geen idee is dit u ervaring?


sorry volgens mij haal ik die 5 streeps barbeel in de war met Sumatraan :) sumatranen die zijn vinnenbijters.

Ik denk zelf dat dit niet eens vinrot is.

Ik heb het ook wel eens bij mijn ancistrussen. groeit weer aan.

wss ergens blijven hangen, of ff mot geweest.


Ik citeer jou ff "Volgens de koningsvis (viswinkel)"

Ik zou voortaan eerst even de volgende stappen doen voor in de toekomst.

1. Uitzoeken welk vis je wilt.
2. Info opzoeken op internet en hier navragen
3. dan eventueel kopen.

ik zou niet snel afgaan op de info van de verkoper. die ziet namelijk GELD in jou. en wij hier zien alleen een goed leven voor de vis. hij verdient zijn brood ermee en wij niet.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor u reactie

Verder wou ik nog wat tips bespreken of ze bruikbaar zijn of niet

Op internet gevonden

2 x in de week 20% verversen schijnt beter te zijn als 1x 30%?

Het water tijdens verversen 3 tot 4 graden laten afkoelen dit zou de kielgang bevorderen en de vissen zonder iets actiever worden?

Verder hoeveel moet ik voeren voor dit vissen bestand ik heb voedertabletten voor de corrys ( maar alle vissen eten ervan)

Verder geef ik elke dag diepvries voer meestal 2 blokjes per dag voor de 4 grotere vissen
( kwastvin aal)
(Cicliden)x2
(Haaievin)
Zou ik meer moeten voeren of juist minder
Iemand een idee ik vind het erg moeilijk te bepalen hoeveel ze precies nodig hebben

Verder heb ik 1 x per week een vaste vast dag dan voer ik niet

Mvg
 
Nou je kan voeren wat ze in 5 minuten op hebben want anders blijft het liggen. Dat is altijd een beetje uitproberen denk ik. Zelf ververs ik in de gewone bakjes eenmaal 20% per week met water wat niet veel kouder is dan dat van de bak. In de regel is het beter dat er niet te grote schommelingen ontstaan bij het verversen als zie je bij Cory s juist weer dat ze dan kunnen gaan paren omdat je dan regen simuleert.
Een dag niet voeren kan prima hoor en dat doen meer leden wel.
 
Ik zou aantal voer geven dat ze in 2 3 minuten weg eten?

Ik gooi flakes in voor de maanvissen en de gourami's en dan gooi ik granulades in voor de Cory's. ( maan en gouramis) zijn dan met de flakes bezig, dus dan heeft de granulades genoeg tijd de grond te bereiken, en de cory's gaan er direct op af.
en ik gooi stuk of 6 algen tabletjes in voor mijn ancistrussen en lnummers.

eten is meestal binnen 3 min op. Algentablet niet uiteraard. duurt even wat langer :)


Ik zelf doe meestal rond de 50 60% per 2 weken. soms 1x in de week 50%, ligt eraan hoe 1. de waardes zijn. 2. de uitstroom is. 3. of ik zin heb :).

Maak het mij steeds makkelijker.

Ik heb namelijk een 10 meter buis die het makkelijk red naar de keuken toe.
met een pomp van Eden die duwt denk ik zo een 50% in nog geen 10 minuten.
en dan koppel ik de buis aan de JBL IN/Out stuk. en vul ik het weer,
Nu hoef ik niet meer met emmers te lopen :)
en in de tussentijd ( als de tijd er is) maak ik de filter schoon ( dus niet de hele filter) maar de voorfilter de rotor en de buizen rag ik. en dan klaar.

denk dat ik dan met nog geen uur klaar ben,

Over de graad, durf ik je niet te zeggen ik houd meestal 1 graden tot zelfde graad als de bak aan. maar ik denk dat andere mensen je hier een beter antwoord kan geven.
 

Terug
Bovenaan