Wat is er nieuw

Scheur in vestevigingsstrook Diamond aquarium

Patrick500Liter

New member
Lid geworden
13 oktober 2024
Leeftijd
49
Hallo aquarianen. Ik ben nieuw hier en heb mij aangemeld omdat ik een probleem heb met mijn 500 liter custom made Diamond aquarium.

Ik heb deze bak al zeker 14 jaar en zonder problemen. Nu zag ik tijdens het schoonmaken ineens een scheur in de verstevigingsstrook van de voorruit. Vrijwel in het midden van de ruit. Aangezien er 500 liter water achterstaat maak ik mij wel zorgen dus heb ik uit voorzorg de bak voorlopig halfvol gedaan.

Is er iemand van jullie die contactgegevens heeft van Diamond aquariums? De winkel waar ik hem ooit heb aangeschaft (Wesdijk) bestaat niet meer en ik kan geen gegevens achterhalen van Diamond via internet. Of anders een goede aquarium speciaalzaak in de buurt van Oud-Beijerland/Numansdorp/Bergen op Zoom die dit zouden kunnen herstellen?

Ik hoop op een oplossing want ik zou het aquarium heeeeel graag willen houden.

Bijlagen

• 17288192747486156084055724307420.jpg
    17288192747486156084055724307420.jpg
    2 MB · Weergaven: 85
  • 20230120_215109.jpg
    20230120_215109.jpg
    178.8 KB · Weergaven: 79
Geen paniek.
De voorruit zelf moet de druk al kunnen hebben, die strook zit er alleen als extra versteviging.

Je hoeft je aquarium niet leeg te halen om hem te laten herstellen.
Dit is uitstekend zelf te repareren.

Als eerste moet je adresje vinden waar je op maat glas kunt laten snijden.
Vaak kan dat nog wel bij goede woninginrichtings- of verfwinkels.
Misschien heeft een glaszetter nog wel een gebroken ruit in zijn werkplaats liggen waar hij een strookje voor je uit wil snijden.
(Even wat rondbellen)
Daarna meet je de breedte en de dikte van de verstevigingsstrip even op en laat je daar een strook van snijden die de scheur ruim bedekt.
ik schat een centimeter of 10.
Beste dot siliconenkit erop en vervolgens stevig erop drukken.

Klaar.

Wil je het helemaal goed doen dan plak je er een strook over de gehele lengte overheen.

Ik heb hetzelfde gehad met een ander merk aquarium. En heb het zelf gerepareerd op de manier die hierboven door Guppeman is omschreven.
Succes

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan