Wat is er nieuw

Schildpad

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Mazzel77
  • Startdatum Startdatum
M

Mazzel77

Guest
Hallo allereerst bedankt voor het toevoegen.
Maar ik heb een vraag, als ik in de verkeerde groep zit hoor ik het graag.
Ik was vorige week in een aquarium winkel om vissen te kopen. In Doetinchem. Daar zag ik een schildpad zitten onder water geen plaats om op te rusten geen licht en geen planten. Het zag er zo zielig uit. Maar toen ik de eigenaar erop aansprak zei hij dat dat normaal was. Maar sindsdien krijg ik het beeld niet meer uit mijn hoofd. Klopt het dat dat normale omstandigheden zijn voor een schildpad? Ik zou het heel graag horen.
 
Mijn buurvrouw had drie geelwangschildpadden die hadden voor de heft water en hout om op te zitten , planten had ze weinig. Voor zover ik weet horen ze gewoon ergens op te kunnen gaan zitten. Bij ons in de dierenwinkel hebben ze ook schildpadden , maar ook die hebben hout om op te zitten en maar tot de helft water. Volgens mij hebben ze ook licht nodig. Plantjes weet ik niet of die echt nodig zijn mijn buurvrouw had dat wel maar die aten ze wel op.
 
Nee dat is zeer slecht,
schildpadden hebben een schuilplaats nodig, uvb lamp en warmte lamp,
Ergens om op te klimmen, een stuk land,

Vrouwtjes hebben ook een zandbak nodig

Plantjes kan, maar vaak maken ze dat kapot of eten ze eraan
 
Klopt mijn buurvrouw had dat ook allemaal , daar konden ze zich onder het hout verstoppen. Zo d=goed dat je ze niet eens kon zien zitten.
 
Muskusschildpadden komen zelden boven water, maar hangen wel graag op een stuk decoratie met hun neusje boven water dus enige inrichting is zeker wenselijk.

Andere waterschildpadden komen wel vaak op het droge.
 
Mazzel77 zei:
Hallo allereerst bedankt voor het toevoegen.
Maar ik heb een vraag, als ik in de verkeerde groep zit hoor ik het graag.
Ik was vorige week in een aquarium winkel om vissen te kopen. In Doetinchem. Daar zag ik een schildpad zitten onder water geen plaats om op te rusten geen licht en geen planten. Het zag er zo zielig uit. Maar toen ik de eigenaar erop aansprak zei hij dat dat normaal was. Maar sindsdien krijg ik het beeld niet meer uit mijn hoofd. Klopt het dat dat normale omstandigheden zijn voor een schildpad? Ik zou het heel graag horen.

Dierenwinkels hebben het 9/10 fout als het om schildpadden gaat.
Zonder droog eiland kunnen ze schild rot krijgen of moeilijk voedsel verteren!
Beter is om in dierenwinkels niet na schildpadden te kijken 😉
Eet en huisvesting doen ze allemaal fout!!!
Voor info schildpadden kijk ajb

http://schildpadden.forumer.nl/

Dit is mijn geelwangen bak:
10407375_775712049119978_132021774618972850_n.jpg

Met een droog eiland op de achtergrond 😉

Dit is mijn muskus bak:
10168067_760457557312094_1188116715281866058_n.jpg
 
Ja 😛
 
Met plastic plantjes?
En geen boomstam om op te kruipen?
 
Nep planten ja... want schildpadden zijn echte slopers 😉
Als ze maar volledig droog op een eiland (met warmte spot erboven) kunnen komen 😉
Voor mijn muskus heb ik nep hangplanten erin voor de rustplekken omdat hij geen goede zwemmer is.
Bij Geelwangen maakt het niks uit dat zijn uitstekende zwemmers en dienen de planten puur voor de sier 😉
 
AquaCafe
Help Users
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan