B
bergje
Guest
oke. ik ben al een aantal jaren met visjes en schildpadden en die dingen bezig maar ik ga jullie mening vragen. ik heb totaal geen problemen met mijn bakjes maar om me het gemakkelijk te maken heb ik voor mijn schildpadden bak een nieuwe pomp gehaald. mijn bak bestaat uit 500 liter water en het is een binnenvijver. ik heb 2 jaar goed gedraaid met een pomp die langzaam maar heel effectief filterde. ik heb minder tijd voor onderhoud dus ik heb voor mijn schildpaddenbak een pomp gehaald voor 2400 liter per uur terwijl ik een 500 liter bak heb. ik wil biologisch gaan filteren. toch vraag ik meningen hoe jullie zo een filter eruit zoude laten zien. let wel, het zijn 3 smeerkezen. roodwangen met guppen. ik heb zeoliet dat ik er wel in het filter erbij wil hebben om de ammonia eruit te halen. ik wil vandaag beginnen dus laat je mening gelden. het zou een droogfilter moeten worden maar iemand een idee van hoeveel liter? vertel me wat er in je op komt. owja bijna vergeten. me nieuwe pomp is een powermax 2200 filter. mijn aanvoer dus....