Schilpadden houden?


M

MinaK

Guest
Hai,


Is er hier iemand die me wat meer over waterschildpadden houden kan vertellen? Vind het wel een interessante optie.
Is het moeilijk? Neemt het veel ruimte in? Is het duur?
Gewoon een beetje vertellen, als het kan.

Bij voorbaat bedankt!




ps. Als het hier niet hoort, sorry, wijs me er dan op waar het wel hoort, dan weet ik dat in het vervolg. :)
 
Overweeg andere soorten dan de geelwang en geelbuik! De roodwang kan je niet meer krijgen. Deze soorten worden heel groot ! Er zijn hier wel enkele experts op jet forum hoor! Gebruik even de zoekfunctie. Er is hier zelf iemand met meerdere soorten! @Little als iemand je kan helpen is het @Little wel denk ik! ;-)
 
En hier is little :)
Algemene waterschildpadden vereist
Veel zwemruimte, dus denk aan 1 meter tot 2 meter bakken, ligt eraan welke soort schildpad
Een droogplek, land gedeelte waar ze kunnen zonnen,
Goed en krachtig filter , denk aan 8-10x je bak
Goede lampen zoals solar raptor, zijn kwikdamp lampen, kan je niet zo gebruiken, heeft een ballast nodig om het op te starten
Jaarlijks vevangen,
Voeding wel varieren, levende insecten, rauw vlees soms groente als ze eten, pellets.

Moeilijkheidsgraad is per soort verschillend, meeste zijn niet zo moeilijk.
3x per week voeren, 1x per week waterwissel, zorgen voor goede lampen, 1x per jaar vervangen,
Kosten, aanschaf lampen met ballast rond de 120 euro per set, lamp los rond de 40 euro
Voeding denk rond de 10 euro per maand
 

Terug
Bovenaan