Wat is er nieuw

Schimmel door overvoeding

• Onderwerp starter Onderwerp starter shandy240
  • Startdatum Startdatum
S

shandy240

Guest
Hallo allemaal,
Afgelopen dagen heeft mijn zusje mijn vissen gevoerd, maar ze heeft VEEEL te veel gevoerd. Hierdoor is het gaan schimmelen. Er zit nu enorm veel schimmel in.

Ik vroeg me af of jullie idee�n hebben hoe ik dit het beste/makkelijkste eruit kan krijgen. Moet ik alles eruit halen en schoongemaakt terugdoen?

Groet Nynke

alvast zo veel mogelijk afzuigen (met slangetje)!
ik zou ook een groot deel van het water verversen (wat je al deels zult hebben door het vuil af te zuigen)
dit de komende dagen herhalen.
niet de hele bak leeghalen en alles schoonmaken, want dat ga je de gezonde bacteri�n die je bak in evenwicht moeten houden ook wegwassen.

zie je al vreemd gedrag bij je vissen of doen die voorlopig nog normaal?

Inderdaad zoveel mogelijk weg zuigen en water verversen. Misschien een handige tip mocht iemand anders je vissen in de toekomst nog eens voeren; Leg van te voren porties visvoer klaar welke de betreffende persoon kan voeren. Dit je bijvoorbeeld verpakken in bakjes, medicijnendoosjes, zakjes of iets dergelijks.

Heel erg bedankt voor de tips! De vissen doen nog normaal, er zitten makkelijke vissen in 🙂 Bedankt!

Misschien is het toch handig om de waarden te meten als je dat zou kunnen doen of dit te laten doen. Je weet niet of er eventueel toch no2 in kan zitten na de verversing. Maar belangrijk is dat je vissen zich gewoon gedragen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan