A
Annie
Guest
Vissen van een kennis van me hebben schimmel.
Ze hebben Colombo Bacyfec en Colombo Femsee meegekregen.
Dit moesten ze drie dagen achter��n geven.
In de ochtend Bacyfec en in de avond Femsee en dat dus drie dagen achter elkaar.
Er is zichtbaar verbetering, ze hebben net de laatste keer gegeven van de drie dagen.
Moet de kuur herhaald worden of moeten ze nog even doorgaan?
Moet deze kuur sowieso herhaald worden of alleen als het nog niet over is?
Zo ja, met hoeveel dagen en hoe lang dan herhalen?
Heb zelf al gevonden dat je Colombo Bactyfec en Colombo Femsee gewoon gecombineerd kunt geven, dus dan zal het wel goed en krachtig werken.
Lees ook positieve ervaringen hiervan.
Maar als je dus gecombineerd geeft, moet je het dan tegelijk doen of met een tussenpoos?
Het ziekte beeld was dat de vissen soms even trillend op hun zij zwommen en vervolgens weer gewoon gingen zwemmen.
Verder erg druk en voer wel in de bek, maar ook gedeeltelijk weer uitspugen.
Verder schuren aan planten en druk heen en weer zwemmen.
Waterwaardes zijn goed, gemeten met druppeltest.
Gewoon normale waardes, niks geks.
Is het verstandig om de gecombineerde kuur sowiezo te herhalen ook al zijn de symptomen zo goed als over?
Zo ja, wanneer ga je herhalen en hoe lang?
Of is het beter de gecombineerde kuur gewoon de aanbevolen drie dagen te doen en dan twee dagen langer doorgaan?
Is het ook verstandig om na de behandeling wat vloeibare bacteri�n toe te voegen?
Mag je doorgaan met voeren en het geven van plantenvoeding tijdens de gecombineerde kuur?
Hoe zit het met water verversen tijdens de kuren?
Het gaat dus NIET om mijn aquarium, maar om die van een ander.
Deel van de vragen zijn voor mijn eigen nieuwsgierigheid en om ervaring op te doen voor als het mij overkomt.
Maar ook om diegene waarbij het nu om gaat te kunnen helpen met jullie advies.
Ze hebben Colombo Bacyfec en Colombo Femsee meegekregen.
Dit moesten ze drie dagen achter��n geven.
In de ochtend Bacyfec en in de avond Femsee en dat dus drie dagen achter elkaar.
Er is zichtbaar verbetering, ze hebben net de laatste keer gegeven van de drie dagen.
Moet de kuur herhaald worden of moeten ze nog even doorgaan?
Moet deze kuur sowieso herhaald worden of alleen als het nog niet over is?
Zo ja, met hoeveel dagen en hoe lang dan herhalen?
Heb zelf al gevonden dat je Colombo Bactyfec en Colombo Femsee gewoon gecombineerd kunt geven, dus dan zal het wel goed en krachtig werken.
Lees ook positieve ervaringen hiervan.
Maar als je dus gecombineerd geeft, moet je het dan tegelijk doen of met een tussenpoos?
Het ziekte beeld was dat de vissen soms even trillend op hun zij zwommen en vervolgens weer gewoon gingen zwemmen.
Verder erg druk en voer wel in de bek, maar ook gedeeltelijk weer uitspugen.
Verder schuren aan planten en druk heen en weer zwemmen.
Waterwaardes zijn goed, gemeten met druppeltest.
Gewoon normale waardes, niks geks.
Is het verstandig om de gecombineerde kuur sowiezo te herhalen ook al zijn de symptomen zo goed als over?
Zo ja, wanneer ga je herhalen en hoe lang?
Of is het beter de gecombineerde kuur gewoon de aanbevolen drie dagen te doen en dan twee dagen langer doorgaan?
Is het ook verstandig om na de behandeling wat vloeibare bacteri�n toe te voegen?
Mag je doorgaan met voeren en het geven van plantenvoeding tijdens de gecombineerde kuur?
Hoe zit het met water verversen tijdens de kuren?
Het gaat dus NIET om mijn aquarium, maar om die van een ander.
Deel van de vragen zijn voor mijn eigen nieuwsgierigheid en om ervaring op te doen voor als het mij overkomt.
Maar ook om diegene waarbij het nu om gaat te kunnen helpen met jullie advies.