Wat is er nieuw

Schimmel of wormen?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Kreek
  • Startdatum Startdatum
K

Kreek

Guest
Beste allemaal,

Help, help. Een van mijn otocynclussen heeft een rare witte plek op de huid en er lijkt iets uit te steken.

1. Wat is het?
2. Ik heb nu alleen Esha 2000 in huis. Zou dat helpen?
3. Ik heb wel japonica garnalen, kunnen die tegen Esha.? Ik geloof dat ze niet tegen Dactacyd kunnen.
Foto.

image-15.jpg


Omdat het een harnasmeerval is, is een zoutbad geen optie. Hoop dat jullie kunnen helpen.
 
Voor garnalen is medicijnen zowiezo funest , dus je moet ze of uitvangen, of de vis apart behandelen.
Maar ik denk ook dat hij een worm heeft, en waar er 1 is, zijn er misschien meer.
Ik zou de hele bak behandelen met of tremazol of dactycid.
 
Worm?? Kun je dat onderbouwen... Lijkt mij zeer sterk namelijk. Straks gooit de ts verkeerde medicijnen in de bak. Lijkt mij eerder een schimmel. Esha2000 kan redelijk tegen schimmels werken. Heel vaak gaat esha en garnalen wel goed, maar ik ben altijd voorzichtig met wat ik ze. Worm lijkt mij ieder geval zeer onwaarschijnlijk.
 
Ik heb Esha toegevoegd. Getracht beestjes uit te vangen, maar dat leverde te veel stress op voor ze. Dus ze goed in de gaten gehouden. De oto's zijn genezen! De garnalen hebben geen last ondervonden.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan