Wat is er nieuw

Schimmel vlekjes op antennebaarsjes

Sharklass

Member
Lid geworden
14 september 2024
Leeftijd
19
Goedemiddag, na de reacties van een paar mensen op dit forum over de antennebaarsjes besloot ik om hierover ook een onderwerp te plaatsen.
Beetje 'context': de antennebaarsjes heb ik net ongeveer 3 weken, ik kocht ze in een dierenwinkel (DierTotaal) omdat zij altijd heel veel verstand bleken te hebben van aquaria en vissen (ook hebben zij een heel groot assortiment van aquaria benodigdheden en vissen). De antennebaarsjes waren op de dag dat ik ze kocht net binnengekomen, maar ik merkte op dat ze allemaal witte vlekjes/ tipjes hadden. Hiernaar gevraagd met angst voor wittestip, maar de verkoper beweerde dat deze schimmel vlekjes erg normaal bij antennebaarsjes zijn en dat die na een tijdje weg zouden gaan, toch kreeg ik de tip om een kuur bij te doen voordat ik ze binnenlaat in de aquarium. Omdat de visjes al in een zakje zaten en ik de uitleg van de verkoper geloofde, besloot ik de visjes mee te nemen en ze in een kleine quarantaine bak te stoppen met de kuur/ medicijn voor schimmel + wittestip (een algemeen medicijn voor deze twee dingen van de merk 'Colombo' (?) (Cerpofor en Femsee).
Nu zijn we weken verder en zijn de schimmel plekjes niet weg, maar juist een beetje toegenomen.
Graag hoor ik van jullie wat jullie hiervan denken! (Ps. Heb geen goede foto kunnen maken van de tweede baarsje, het is een paartje.)

Bijlagen

• 20240915_132109.jpg
    20240915_132109.jpg
    2 MB · Weergaven: 34
  • 20240915_132113.jpg
    20240915_132113.jpg
    2 MB · Weergaven: 31
  • 20240915_132231.jpg
    20240915_132231.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 28
  • 20240915_132222.jpg
    20240915_132222.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 38
  • 20240915_132243.jpg
    20240915_132243.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 31
Nou ik ben geen kenner maar ik vindt het raar dat ze zeggen dat dit vaak normaal is en zoiets verkopen waardoor de klant nawerk heeft.
Misschien dat anderen kunnen zeggen hoe of wat nu te doen.

Nou ik ben geen kenner maar ik vindt het raar dat ze zeggen dat dit vaak normaal is en zoiets verkopen waardoor de klant nawerk heeft.
Misschien dat anderen kunnen zeggen hoe of wat nu te doen.
Dat vind ik ook... voel me wel heel dom voor het ook geloven, nu weet ik gelukkig wel beter om eerst hier naar mening te vragen! Zo veel goede tips gekregen van de gebruikers hier 🩵

Je hoeft je niet dom te voelen hoor. Bijna iedereen hier op het forum heeft beginnersfouten gemaakt. Daar leer je van.

Een goede winkel doet zieke vissen in quarantaine en behandeld ze zelf. Dan komt er een bordje op het aquarium: niet voor verkoop of deze vissen worden behandeld.

Ik vind het vooral onethisch om beginnende aquarianen zoiets wijs te maken.

Nou ja ik begrijp dat je op een verkoper vertrouwd maar je ziet dat je ze niet allemaal op hun blauwe ogen mag geloven. Zelf zou ik ermee teruggaan denk ik en vertellen wat je hebt gedaan en dat het niet helpt. Ze hebben ze al ziek verkocht en hebben dat erkend en ik zou ze ruilen of geld terug vragen.

Je hoeft je niet dom te voelen hoor. Bijna iedereen hier op het forum heeft beginnersfouten gemaakt. Daar leer je van.

Een goede winkel doet zieke vissen in quarantaine en behandeld ze zelf. Dan komt er een bordje op het aquarium: niet voor verkoop of deze vissen worden behandeld.

Ik vind het vooral onethisch om beginnende aquarianen zoiets wij te maken.
Helemaal mee eens dus.

De enige die dom is is de verkoper. Want hij/zij zal een klant verliezen en negatieve reclame oogsten. Als starter hebben we dit allemaal, de meesten meegemaakt...
Vooral opzoek gaan naar een aquarium speciaalzaak. Meestal is dat de beste keuze.

Ik vind het vooral onethisch om beginnende aquarianen zoiets wijs te maken.
Dankjewel!! En ja helemaal mee eens..

Nou ja ik begrijp dat je op een verkoper vertrouwd maar je ziet dat je ze niet allemaal op hun blauwe ogen mag geloven. Zelf zou ik ermee teruggaan denk ik en vertellen wat je hebt gedaan en dat het niet helpt. Ze hebben ze al ziek verkocht en hebben dat erkend en ik zou ze ruilen of geld terug vragen.
Dat ga ik misschien wel doen ja, eerst mogelijk een mailtje sturen met foto's?

De enige die dom is is de verkoper. Want hij/zij zal een klant verliezen en negatieve reclame oogsten. Als starter hebben we dit allemaal, de meesten meegemaakt...
Vooral opzoek gaan naar een aquarium speciaalzaak. Meestal is dat de beste keuze.
Helaas zijn er ook een hoop verkopers die het allemaal niet zo nauw nemen. Die werken er alleen voor “hun”salaris en geven er niks om of je nog eens terug komt 🤷‍♂️

Dat ga ik misschien wel doen ja, eerst mogelijk een mailtje sturen met foto's?
Kun je doen maar als het in de buurt is zou ik er gelijk heengaan. Dan schepen ze je vaak minder snel af dan via de mail. Je hebt recht bij de koop op een gezonde vis.

Nou, dat kan tegenvallen. Heb het zelf meegemaakt bij een hoogstaand adres qua aquarium speciaalzaak... 😡

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan