Scholenvis Z-A

El Cammacho

Member
Lid geworden
16 mei 2020
Berichten
18
Leeftijd
40
Hallo,

Ik heb de afgelopen weken/maanden mijn bak opgebouwd en wil na de vakantieperiode weer wat toevoegen. Voor nu het bestand even laten gedijen.
Ik heb nog geen scholenvis of algeneters en vroeg mij af wat een mooie leuke toevoeging zou kunnen zijn. Ik wil graag wat kleur erbij. Maar liefst wel natuurgetrouw.

Ik heb een Aqualantis fusion (1.20x41x60).
Nu het volgende bestand;
- 6x Japonica Garnaal
- 6x Corydora Sterbai (halfwas)
- 4x Corydora Panda ( 4 maand oud)
- 3× Altispinosa (m/v/v, 4 maand oud)
- 8x Maanvis Rio Nanay ( 4 maand oud)

NO2 0, NO3 10, GH 6.5, KH 7, PH 7.

Zoals gezegd zoek een leuk scholenvisje en algeneter(s) om toe te voegen en wip.me vast oriënteren. Iemand suggesties? Dank alvast!
 

Bijlagen

  • 20200614_171541.jpg
    20200614_171541.jpg
    188.4 KB · Weergaven: 81
Je zou er een aantal tetra;s in kunnen doen, dat zijn wat hoger gebouwde vissen welke goed bij manen kunnen zonder gegeten te worden, maar hou er rekening mee dat je manen mits goed verzorgd rond de 20 cm groot zullen worden en dat is 8 stuks in een 120 cm bak al een heel aantal.
 
Zou hier niets bij doen. Met acht uitgegroeide Nanays is de bak al meer dan vol.

Mocht je overgaan op een groter aquarium, zou je inderdaad naar wat hoger gebouwde tetra's kunnen kijken. Sommige Hyphessobrycon-soorten zouden bijv. kunnen.
 
Roodkopzalmpjes zijn heel leuk in een grote school en ze scholen ook goed. En ze zijn snel en (volwassen) groot genoeg om samen te houden met de manen.
 
Roodkopzalmpjes zijn heel leuk in een grote school en ze scholen ook goed. En ze zijn snel en (volwassen) groot genoeg om samen te houden met de manen.
Ja maar niet in deze bak
 
Twijfelde al. Daarom wil ik voorlopig dit bestand aanhouden. Nanay's kunnen dan rustig rondzwemmen en groeien. De rest zit toch voornamelijk op de bodem.
Had voor de toekomst bijlzalm in gedachten maar weet niet of dat gaat. Otocinculis als algeneters misschien nog.
 
Ik heb zelf de marmer bijlzalm, ik koop ze nooit meer hoor.
Ik heb er weinig plezier van, ze hangen een beetje aan de opp precies achter de plastic rand van mijn lichtkap dus ik zie ze amper.
Daarnaast springen ze, laatst lag er eentje op mijn verlichtingsbalk.
 
Ik heb zelf de marmer bijlzalm, ik koop ze nooit meer hoor.
Ik heb er weinig plezier van, ze hangen een beetje aan de opp precies achter de plastic rand van mijn lichtkap dus ik zie ze amper.
Daarnaast springen ze, laatst lag er eentje op mijn verlichtingsbalk.
Thanx, en voor de 'kleur' hoef je t ook niet te doen. Hoop dat mn Altispinosa mooi van kleur gaan worden. Scheelt al veel...
 
Ik heb zelf de marmer bijlzalm, ik koop ze nooit meer hoor.
Ik heb er weinig plezier van, ze hangen een beetje aan de opp precies achter de plastic rand van mijn lichtkap dus ik zie ze amper.
Daarnaast springen ze, laatst lag er eentje op mijn verlichtingsbalk.

Zijn inderdaad niet de meeste in het oog springende vissen. Vraag me af of ze anders/leuker zijn in 'blackwater'. Roodkopjes veranderen dan ook van zenuwachtige tennisballen naar rustige, meer nieuwsgierige vissen.
 
Zijn inderdaad niet de meeste in het oog springende vissen. Vraag me af of ze anders/leuker zijn in 'blackwater'. Roodkopjes veranderen dan ook van zenuwachtige tennisballen naar rustige, meer nieuwsgierige vissen.
Denk dat als ze uit de bak springen, je met een waterwissel ook wel in het oog springende vissen kunt krijgen. Kleine kans maar toch :pp
 
Als het nog iets wordt, worst het de blauwe koningszalm denk ik
 
Terug
Bovenaan