Wat is er nieuw

schommelende gup

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rakjetakje
  • Startdatum Startdatum
R

Rakjetakje

Guest
Hallo allemaal,

Toen ik anderhalve maand geleden een vrouwelijke gup kreeg (onder andere) was ze al behoorlijk apathisch, hangt altijd ergens in dr eentje ergens op de bodem. Maar sinds vandaag zie ik ook dat ze 'schommelt'/ ze lijkt haar evenwicht niet te kunnen bewaren. Wat ik ook opvallend vind is dat ze na anderhalve maand nog steeds niet zwanger is of zelfs lijkt terwijl de andere twee vrouwtjes al bevallen zijn.. Ze lijkt zelfs ondervoed terwijl ze wel altijd mee eet met de anderen.
Nu las ik op internet dat het een zwemblaasontsteking zou kunnen zijn. Klinkt dat jullie ook bekend bij deze symptomen? Van de week is de thermostaat een keertje geflipt en ging de temperatuur van 21 graden naar 26 en weer terug naar 23.. Dit schijnt de zwemblaas ook niet zo te waarderen.
Wat kan ik het beste doen? De gup apart zetten met wat extra zout??

Ik las dat een waterbehandeling nog wel eens kan helpen tegen een zwemblaasontsteking dus ik had haar in een bami bakje gedaan met maar 1 cm water en een paar korreltjes zout. Vanochtend lag ze helaas op haar zij terwijl ze gisterenavond zichzelf nu wel recht kon houden. Het lucht happen is wel minder geworden. Stom genoeg heb ik er niet aan gedacht dat het s nachts flink kan afkoelen in m'n kamer :stom:
Weet iemand of ik het beestje nog kan redden of kan ik dr beter meteen uit haar lijden verlossen als ik vanavond weer thuis ben? 🙁

geef hem een schommel, dan is het een schommelende gup

Nou, ik denk dat als ik niks doe dat ie morgen dood is en dan schommelt ie ook niet meer he..
Ik zou dus graag bruikbare tips willen krijgen mocht iemand meer ervaring hebben met zwemblaasontsteking.

Je kunt het proberen met ESHA2000, maar de kans op slagen is zeer klein. Normaal gesproken overleven ze geen zwemblaasinfectie. Euthaniseren is dan de beste oplossing..........

Helaas is hulp niet meer nodig, het visje is al dood.. Ik heb een mespuntje zout in het aquarium gedaan (van tevoren opgelost in water uit het aquarium) en ga vanmiddag als ik weer thuis ben eSHa 2000 toevoegen in de preventieve hoeveelheid aangezien een ander vrouwtje gisteren ook flink met de rugvin kneep en apart gedrag vertoonde. Hopelijk blijven ziekten dan weg, aangezien ik over een maandje caca's wil toevoegen..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan