Schoolaquarium (Killerfish)


Ziet er weer prachtig uit! Vroeg me al af hoe t met t bakkie ging! Jammer van het vrouwtje, waardes kunnen idd snel oplopen met teveel voer. Een klein beetje! Klein beetje! 😂 kwam toen ook een keer thuis na vakantie met een bodem voor rottend voer :br:

keep up the great work! :)
Over op ander voer met een schepje. Makkelijk afmeten en nooit teveel. Het weekend mogen dd visjes zoeken naar de restjes. Merk ook wel een betere bodem nu met de Cory's. Die woelen lekker rond en heb ze daarom ook toegevoegd. Stonden in de buurt te koop via mp en lijken volwassen vissen. Wie weet nog een keer eitjes
 
Ja werkt goed! Zo doe ik t met de kids, allebei 1 schepje. En dan wel goed mikken en niet bovenop de drijf planten haha. Heb een potje van tetra met een schepje. Niet echt goed voer maar deed t meer voor de variatie en vooral t schepje :DD groetjes!
 
Oh oké! Nou top! Had begrepen dat dat nogal budget was en dat bassleer en hikari of dergelijke the thing was. Ze eten het wel mondjesmaat hoor, het zijn vooral de garnalen die ervan snoepen omdat het op de bodem terecht komt 😂
 
Hier een combi van 5 soorten, oa bassleer. Die geven van die fijne kleine schepjes mee
 
Tetra budget?
Wat kost duur voer dan wel niet.😃

Ik koop al 30 jaar, ofzo, niets anders.
De visjes eten het zeer graag.
(Vroeger had je ook nog visvoer van Sluis diervoeders weet ik nog. Was wel handig, want gewoon bij Appie te koop.)
 
Voordeel van wat langer werken en vroeg donker; je kunt beter weerspiegeling voorkomen in de foto. Drijvers doen het goed, zo ook alle vissen. Moet alleen wel even wekelijkst wat zand terugscheppen, het enthousiasme van de corydoras voorin de bak laat het nog wel eens wat wegstuiven. Bewust een heel dun laagje, dan kan het voer niet weer voor bodemrot zorgen.

20201109_170406.jpg
 

20201123_194718.jpg

Helaas is alles dit weekend ook alweer opgegeten. Benieuwd of ze binnenkort weer afzetten en of er dan wel wat eitjes te redden zijn. Was wel een leuke verrassing vanmorgen om de week te starten
 
Ik zie dit topic nu voor het eerst en ik wilde je graag een compliment geven voor de grondige aanpak wat betreft het schoonmaken en opstarten van de bak. Het is echt een hartstikke leuk bakje geworden. Ik ben benieuwd of er al enige interesse is ontstaan naar het aquarium vanuit de leerlingen!
 
Zekers! Nu met het thuisonderwijs een bakje die wat minder aandacht krijgt van de kids uiteraard. Kinderen hangen er maar wat enthousiast voor en merkej gelijk als er wat veranderd.

Voor nu is het weinig meer dan voeren en de waterwissels. Ben maandag oo school in de avond (uitdelen nieuwe lespakketten), zal dan ff een foto maken.

Overigens ook weer nieuwe eitjes, maar ook weer opgegeten zoals de vorige keer; zodra alles gelegd is
 
Zoals jullie zien weinig verandering. Wel moet et wat nieuw zand bij, want de crypto's hebben net niet genoeg om goed te wortelen. Alles doet het verder prima, vissen zijn wat bleek omdat ineens de lamp weer aan gaat. Ik wacht mijn contractgresprek maandag af in de keuze of ik hier nog veel aan ga veranderen. Anders moet die over 4 weken toch leeg.

Eitjes worden vaak gelegd, mooi om te zien hoe snel alles ook weer verorberd wordt. Eens kijken of ik daar wat van kan kweken en wat eitjes weet weg te halen
 

Bijlagen

  • 20210118_183429.jpg
    20210118_183429.jpg
    295.3 KB · Weergaven: 96
Nou, ben je wat eerder op werk voorafgaand aan het gesprek om nog wat werk te doen, zie je een troebele bak... weet niet hoe of wie, maar iemand heeft waarschijnlijk heel lief de vissen willen voeren. Gelijk genoeg voor de rest van hrt schooljaar :oo
20210125_140519.jpg


Bak gelijk leeggehaald en zand weggekiept. Stonk gewoon dus vermoed dat dit vrijdag al gebeurd is. Volledige waterwissels en van het filter afgebleven, maar had natuurliuk geen zand bij me. Morgen en anders woensdag maar even regelen, vissen hebben iig weer schoon water. Dan maar even bodemloos. Alleen een paar neons minder, hoop dat de rest het overleefd. Richt hem dan ook wel weer goed in

Enige pluspunt; ik heb een vast contract 🥳🥳

20210125_163026.jpg
20210125_163030.jpg
 
Balen van die troebele bak, hopelijk komt dat vanzelf weer goed. En van harte met je vaste aanstelling, kan je eindelijk gaan settelen
 
Gefeliciteerd met je contract! :cool:
Gelukkig heb je nog wat vissen kunnen redden.
Nu weer iets moois van proberen te maken.
 
Tnx allen. Ga waarschijnlijk voor een rescape. Morgen weer die kant op en even kijken hoe het gaat. Grote kans dat ik een paar stukken hout meeneem om eea te veranderen in de bak, als die nu toch leeg is..
 
Gefeliciteerd met je contract!
Wel balen van de bak... maar goed, aan de andere kant weer een excuus voor een rescape ;-)
 
Gefeliciteerd met je contract!
Wel balen van de bak... maar goed, aan de andere kant weer een excuus voor een rescape ;-)
Of ik daar nou op zat te wachten met rapportages, thuisonderwijs en online lesgeven :juggle: ... Ach, geeft ook wel weer wat ontspanning

Tnx allemaal. Ben blij dat ze me de kans geven om verder te groeien en al positieve veranderingen hebben gezien.

Ben benieuwd wat je van het bakje gaat maken
Komt hier zeker te staan binnenkort!
 

Gefeliciteerd met je vaste aanstelling.

Ook meer geld voor je hobby's losgepeuterd :)
 
Aan het kijken voor een huis, dus heel veel extra's zit er dan niet in. Aan de andere kant; als er budget over is kan een grote bak geen kwaad in het nieuwe huis. verhuist ook makkelijker :DD
 
Van fouten kun je alleen maar leren. Nou, dat is vandaag zeker gelukt. Bodem maandag in de vuilnisbak gekiept en vergeten buiten in de container te gooien. Nou dat heb ik geweten vandaag, man wat een lucht in dat lokaal vandaag joh. Maarrrr, de bak is opnieuw ingericht. Zal deze week even een foto plaatsen
20210127_155458.jpg
 
Nou, ben je wat eerder op werk voorafgaand aan het gesprek om nog wat werk te doen, zie je een troebele bak... weet niet hoe of wie, maar iemand heeft waarschijnlijk heel lief de vissen willen voeren. Gelijk genoeg voor de rest van hrt schooljaar :oo
Bekijk bijlage 317508

Bak gelijk leeggehaald en zand weggekiept. Stonk gewoon dus vermoed dat dit vrijdag al gebeurd is. Volledige waterwissels en van het filter afgebleven, maar had natuurliuk geen zand bij me. Morgen en anders woensdag maar even regelen, vissen hebben iig weer schoon water. Dan maar even bodemloos. Alleen een paar neons minder, hoop dat de rest het overleefd. Richt hem dan ook wel weer goed in

Enige pluspunt; ik heb een vast contract 🥳🥳

Bekijk bijlage 317509Bekijk bijlage 317510
Succes, nu en in de toekomst met je nieuwe baan!
 
...Bodem maandag in de vuilnisbak gekiept en vergeten buiten in de container te gooien. Nou dat heb ik geweten vandaag, man wat een lucht in dat lokaal vandaag joh...
Je had je contract al getekend vertelde je? :DD :juggle:
 
Haha, die lucht kregen ze er gratis bij :DD Hopen dat ie morgen weg is, anders maar evenflink een raam open.
 
Morgen maar even een beter bakje meenemen 🥳🥳🥳 Eens kijken of ze bevrucht zijn
20210217_101750.jpg
 

Zijn dat vroege Paaseieren Mike?
Nope, toch echt bevruchte gevalletjes blijkt :DD

Net even naar werk gereden omdat ik gisteren geen mogelijkheid had om ze goed mee te nemen. Eerste kleintjes zwommen al rond, dus thuis deze kweekstelling neergezet. Beetje water in het bakje hebben ze uit de schoolbak, de rest is vers water. Heb ik een mooie buffer, maar zo hebben ze niet teveel moeite om naar eten te zoeken de eerste tijd. Bakje moet zich vullen, maar dat gaat mooi langzaam zoals te zien. Eens zien wat we groot kunnen krijgen

20210220_162541.jpg



 

Terug
Bovenaan