Wat is er nieuw

Schooltje tetra's

Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
Berichten
1,169
Locatie
Hengelo ov
In de loop van de tijd is mijn schooltje tetra's gekrompen, nooit een dode tetra gevonden dus ik denk dat d anatome helena's hun best hebben gedaan. Nu was het al een samengesteld schooltje want ik had per ongeluk kardinaaltetra's bij de neontetra's gekocht. Ze zwemmen allemaal mooi bij elkaar en zelf dacht ik dat ze goed bij elkaar passen. Nu begint het schooltje wat magertjes te worden en wil ik er toch een paar tetra's bij halen maar het lijkt me wel leuk om er een paar van een andere tetrasoort bij te doen. Kan dit? Gaan alle tetra's samenscholen of krijg je dan twee aparte groepjes? Twee schooltjes vind ik zelf te veel in mijn bak van 170 liter.
 
Vaak is het zo dat als je zomaar een paar van een andere soort neemt dat deze bij de rest van de andere vissen gaat scholen.
 
de meeste tetra's zullen in het aquarium amper scholen, scholen is voor dreigend gevaar, in het aquarium is dat er niet et voila. maar als je er nu een andere tetra soort bij zet, welke qua lengte en gedrag een beetje overeenkomt, zal het best leuk kunnen ogen.
 
In mijn 1.60 m blijven de rode minors ook bij elkaar, zonder gevaar.
 
Ook in mijn aquarium kun je niet echt van scholen spreken hoor maar meestal zwemmen ze wel allemaal links of allemaal rechts. Nooit zullen ze met z'n allen van de ene naar de andere kant zwemmen zoals je wel eens op filmpjes ziet, hier heerst wat meer chaos in het zwemgedrag. Het gaat me er idd gewoon om dat ik verschillende tetrasoorten bij elkaar wel leuk vind die wel happy zijn in een gezamelijke school. Heeft iemand een tip welke tetra er leuk bij neons en kardinalen past?
 
ik heb zelf altijd met veel succes hemigrammus en hyphessobrycon soorten van een vergelijkbare lengte en gedrag bij kardinalen gehouden. zoals hyphessobrycon megalopterus, hyphessobrycon eques en hyphessobrycon herbertaxelrodi.
 
Vind dat lastig te zeggen...mijn keizertetras blijven ook niet veel samen. Mijn corry's (heb 2 soorten) gaan enkel met hun eigen soort om, om het zo maar eens te zeggen 🙂
 
Zet er iets bij waar ze van onder de indruk zijn en ze gaan prima scholen 🙂
Op de YouTube link in mijn onderschrift zie je wel kardinalen straks scholen in 1 bak met Pt Altum.
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan