Schuimnest betta


Anous

Member
Lid geworden
26 april 2019
Berichten
12
Leeftijd
51
667B27AA-6944-433C-ADFF-2BE0A43D7155.jpeg
hoi allemaal,

Even een vraagje:
Ik heb 3 betta vrouwtjes gekocht voor mijn 70l aquarium. 1 was zo agresief dat ik die gelijk eruit heb gehaald. Deze zit nu apart en heeft gelijk een schuimnest gemaakt waar zij/hij onderblijft hangen. Betekend dat deze toch een mannetje is? Maar nu is in de overgebleven bak ook ruzie en een belletjes verzameling dus kan een betta vrouwtje een schuimnest maken en is dit een schuimnest?
 
Je hoort vaker dat vrouwen dat doen hoor. Ik kan op de foto niet goed zien of het een man of vrouw is. Ik neig naar een man.
 
Hallo, het lijkt me een man, ik heb ook wel eens betta vrouw gehad die later toch toen het dier uitgroeide een man bleek te zijn..... Mijn vissen hebben ook een schuimnest, maar dit is van Colisa lalia. Misschien leuk om eens jonge vissen uit te wisselen ?
Groeten, Casper

101_2679.JPG
 
image.jpg

Kunnen jullie zien of dit een vrouwtje is?

Lijkt me leuk rosborarood maar zo ver ben ik nog niet, ik probeer nog een evenwicht te vinden in de bakken.
3 vrouwtjes in een 70l bak moet toch kunnen?(volgens internet tenminste)
En welke pomp hebben jullie in de bak hangen? De aquaflow 200 die ik heb lijkt me erg sterk voor ze.
Alvast bedankt
 
Ook vrouwen kunnen soms onderling flink tekeer gaan en dat is geen garantie dat het goed gaat. Al helemaal niet met een man erbij want als die een nest gaan maken kan er veel agressie optreden en dan is de bak te klein naar mijn mening.
 
Er zou geen mannetje bij zitten, daar heb ik een andere bak voor. Jammer dat de vrouwtjes ook zo agressief zijn, ik had gelezen dat je ze met 3 kon houden. Niet dus. Balen.
 
Erg leuk maar helaas woon ik in de Achterhoek, is er ook wat dichterbij?
 
Aquariumvereniging 'Het Bonte Plaatje '' is voor de achterhoek, dat vond ik op Internet.
 
Ja bedankt, die had ik ook al gezien maar helaas is dat meer dan een uur rijden.
(En officieel is Enschede Twente :D)
 

Terug
Bovenaan