Y
Yentl Lea
Guest
Hoi allemaal!
Na een tijdje afwezig te zijn geweest heb ik toch weer een paar vraagjes.
Mijn guppen schuren af en toe op de bodem, nou hoor ik van de een dat dit normaal is, en van de ander dat dit een parasitaire infectie betekent of een ziekte.
Ook plonzen ze af en toe het water uit, weet alleen niet of ze dit zelf bewust doen of dat het gebeurt als ze achter elkaar aan zitten.
Ook heeft een van mijn guppen van nu ongeveer 2maanden oud een zwart stipje op zijn linker vin, dit vind ik vreemd want het zat er eerst niet en weet niet of het bij kleur hoort of iets anders is, en een andere (volwassen) gup heeft twee zwarte stipjes op haar staartvin er bij, zou dit zwarte stip kunnen zijn of een andere ziekte of hoort het bij het veranderen van kleur naarmate ze volwassen worden? Ze zijn namelijk wel beide afkomstig van een moeder gup met zwarte stipjes.
Verder eten ze wel allemaal prima en zwemmen nog vrolijk rond.
Bak: 54L, (60x30x30) Juwel 60. staat nu zo'n 6 maanden.
Filter: Elite Jet-flo 75. (voor aq tussen 50L en 75L)
Bewoners:
8x volwassen gup
4x Platy
12x jong volwassen gup
23x baby gup van 5 dagen oud ( deze worden over een week of 2 verkocht )
2x Dwergklauwkikker.
1x vuurgarnaal ( binnenkort komen er weer wat bij )
Waterwaarden heb ik nog niet, de teststrips komen dit weekend pas..
Ook de esha2000 die ik heb besteld komt pas eind deze week.
Wel zijn er de afgelopen tijd een paar veranderingen geweest,
Ik heb de bodem anderhalve maand geleden vervangen van kleine kiezeltjes naar zand. Ook heb ik een week geleden de planten vervangen, geleidelijk aan, en wel de waterpest er in gelaten.
Ook is het water bruinig geworden, maar weet niet of dit met het hout te maken heeft of misschien toch met iets anders.
Lang verhaal kort, Help?! ervaringen? tips? opmerkingen?
Na een tijdje afwezig te zijn geweest heb ik toch weer een paar vraagjes.
Mijn guppen schuren af en toe op de bodem, nou hoor ik van de een dat dit normaal is, en van de ander dat dit een parasitaire infectie betekent of een ziekte.
Ook plonzen ze af en toe het water uit, weet alleen niet of ze dit zelf bewust doen of dat het gebeurt als ze achter elkaar aan zitten.
Ook heeft een van mijn guppen van nu ongeveer 2maanden oud een zwart stipje op zijn linker vin, dit vind ik vreemd want het zat er eerst niet en weet niet of het bij kleur hoort of iets anders is, en een andere (volwassen) gup heeft twee zwarte stipjes op haar staartvin er bij, zou dit zwarte stip kunnen zijn of een andere ziekte of hoort het bij het veranderen van kleur naarmate ze volwassen worden? Ze zijn namelijk wel beide afkomstig van een moeder gup met zwarte stipjes.
Verder eten ze wel allemaal prima en zwemmen nog vrolijk rond.
Bak: 54L, (60x30x30) Juwel 60. staat nu zo'n 6 maanden.
Filter: Elite Jet-flo 75. (voor aq tussen 50L en 75L)
Bewoners:
8x volwassen gup
4x Platy
12x jong volwassen gup
23x baby gup van 5 dagen oud ( deze worden over een week of 2 verkocht )
2x Dwergklauwkikker.
1x vuurgarnaal ( binnenkort komen er weer wat bij )
Waterwaarden heb ik nog niet, de teststrips komen dit weekend pas..
Ook de esha2000 die ik heb besteld komt pas eind deze week.
Wel zijn er de afgelopen tijd een paar veranderingen geweest,
Ik heb de bodem anderhalve maand geleden vervangen van kleine kiezeltjes naar zand. Ook heb ik een week geleden de planten vervangen, geleidelijk aan, en wel de waterpest er in gelaten.
Ook is het water bruinig geworden, maar weet niet of dit met het hout te maken heeft of misschien toch met iets anders.
Lang verhaal kort, Help?! ervaringen? tips? opmerkingen?