Wat is er nieuw

Schuw, maar schattig algenetertje

• Onderwerp starter Onderwerp starter Shortysfishies
  • Startdatum Startdatum
S

Shortysfishies

Guest
Ik heb op mijn werk een aquarium staan en daar zitten(oa)deze twee kleine algenetertjes in. Geen idee hoe we er aan komen, maar ben nu wel benieuwd welke het zijn. Ze zijn vrij schuw.

B9wbabe8U8awndLkWP0Zg6TUXXTBur98.jpeg

Lijken mij Panaqolus maccus, maar ik ben geen expert.

Inderdaad de Panaque maccus.

Dank je wel voor jullie reacties!

Ik heb geen idee hoe oud ze zijn, of het mannetje/vrouwtje vrouwtje/vrouwtje mannetje/mannetje is, maar ze zijn altijd bij elkaar in elk geval.

Als ik zo die vinnen zie gok ik inderdaad op man/vrouw.
Lijken mij hele mooie beestjes om te hebben 😉

Ja, er ligt een groot stuk Kienhout in de bak en ook moorwortel. Daar zitten ze meestal op of bij.

Algeneter: Ik vind ze ook erg leuk. We zien ze weinig, maar ze hebben iets aaibaars haha.

AadMec zei:
Lijken mij Panaqolus maccus, maar ik ben geen expert.

Durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar dat lijkt mij ook.Of ze lijken er anders verdacht veel op.

Ze schrapen graag het (kien)hout af en dan vooral de bast, het is dan ook wel verstandig om af en toe wat nieuw (en dan zacht)hout er in te doen.

Ok, dank je voor de tip! Zal er rekening mee houden!

Af en toe een stukje groenvoer kun je ook best proberen. Plak courgette even afspoelen, theelepel erdoor en kijken wat ze doen.

Groenvoer zijn ze dol op! Krijgen bijna dagelijks groente. Broccoli, spruit, wortel, komkommer, courgette, tomaat, noem maar op.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan