Wat is er nieuw

Schuwe L168

K

Kyni

Guest
Hallo allen,
Sinds een kleine twee jaar heb ik mijn Rio125 twee zonancistrussen (L168) wonen. Op dit moment daarnaast 7 Corridoras Trilineatus en 10 kardinaaltetra's. Ik vind mijn L nummers prachtig; maar ik vind het echt ontzettend jammer dat ik ze zelden zie. Ze zitten altijd verstopt, als ze zich laten verleiden om te komen eten, schieten ze acuut weg zodra ze zelfs maar beweging vermoeden buiten het aquarium. Ik weet dat het ��n van de schuwere soorten is, maar nu krijg ik niet eens de kans om van ze te kunnen genieten. Wie heeft er idee�n om ze uit hun schuilplaats te lokken?
 
Dit is eigenlijk met veel L-nummers zo, het zijn helaas schuw beestjes. Ook zijn het eigenlijk nachtdieren en zijn ze overdag sowieso niet zo heel actief.
 
Dank voor je berichtje. Ik begrijp wat je zegt, wanneer ik echter op internet zoek naar deze L, begrijp ik uit de ervaringen van mensen dat ze ze toch regelmatig rond zien scharrelen op de bodem. Vandaar dat ik me afvroeg of ik iets 'verkeerd' doe, of mogelijk anders kan doen. Vind het zo jammer, want ze zijn echt prachtig!
 
Het zijn dan wel algeneters, maar probeer eens een gekookt mosseltje.
Wie weet wat er gebeurt.
 
Zit je vaak voor de bak?
Laatst kreeg een vriend van me de tip bij schuwe vissen vooral eens wat vaker voor de bak te gaan zitten en ook zeker niet langs te sluipen, omdat je vissen dan nooit aan beweging buiten de bak gewend raken.

~ Ivo
 
Gekookt mosseltje heb ik nog niet geprobeerd, wel heel veel ander eten... Ik zit trouwens heel vaak voor de bak, maar het lijkt haast wel of ze weten dat ze bekeken worden. Beweging is hier in huis trouwens genoeg, maar ze schijnen er maar niet aan te kunnen wennen.
Ik heb me ook afgevraagd of het zinnig is om bijv nog een paar ancistrussen erbij te zetten. Zouden ze dan minder schuw worden? Zit dan waarschijnlijk wel met het probleem dat ik er geen idee van heb welk geslacht deze hebben. Weet ook niet of er meer in een 80cm bak kunnen.
 
Die zijn wel makkelijker,bij mij vliegen ze tegen de ruit op,voor komkommer en mosselen.
Zitten er een 25 in, geel ,grijs,zwart. in 1.60 m bak.
 
Zo joh, da's een hoop! Ik bedoelde alleen als ik er meer zonancistrussen in zou zetten (maar dat is volgens de nieuwe benaming ook geen ancistrus, heb je gelijk in, maar een dekeyseria brach... weet de volledige naam even niet meer). Als ik er andere soorten bij ga zetten weet ik niet of dat niet met elkaar kan gaan kruisen.
 
Zolang je geen dezelfde soorten bij mekaar stopt zullen ze nooit kruisen. Dus Peckoltia ancistrus Hypancistrus kun je er gewoon bij doen. Dat geeft geen problemen
 
Heb zelf een groep van 9 L46, staan ook bekend als schuwe soort. Maar bij mij laten ze zich de hele dag zien. Mijn groep L134 is daarentegen wel weer wat schuwer.
 
Mascha&Ivo zei:
Zit je vaak voor de bak?
Laatst kreeg een vriend van me de tip bij schuwe vissen vooral eens wat vaker voor de bak te gaan zitten en ook zeker niet langs te sluipen, omdat je vissen dan nooit aan beweging buiten de bak gewend raken.

~ Ivo

Ik heb zelf ook sinds een week 5 Corydorasen Trilinaeus en ik zit regelmatig voor mijn aquarium te observeren, ze blijven inmiddels gewoon met z'n 5en voor het raam liggen te knipogen. (zo leuk) :smitten:

Maak geen plotselinge bewegingen of lawaai en ze zullen uiteindelijk aan je wennen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan