Wat is er nieuw

schuwe plakvis

tharealmb

Well-known member
Lid geworden
9 augustus 2013
Website
www.martijnbouius.nl
F1nHzXU.jpg

deze bewoner heeft zich nog maar 2x laten zien, en ik heb geen idee wat voor vis het is. hij is ongeveer 6 a 7 cm lang, plakt graag op mijn interne filter, of onder het filter. Vaak is hij onvindbaar, en heeft hij zich verstopt.

wie weet welke vis dit is? als ik deze weet, is mijn kennis over welke vissen ik heb compleet.

T is een ancistrus, maar welke. Das moeilijk te zien zo. Zeker met een verrekte nek 😛

Heb em maar even gedraaid voor je.

Lijkt op die van mij.

Maar dan kleiner 😛

Die van mij laat zich ook niet zien, enkel 's avonds komt ie eruit. Meer diertje voor in t donker / schemering 🙂

En dat zou dan een

Tien zei:
De onderste vis is een Ancistrus cf. cirrhosus.

zijn.

ik snapte al niet wat je bedoelde met een verrekte nek XD maar zo had ik er nog niet eens over gedacht. Da ga ik daar eerst vanuit. Waarschijnlijk vanavond even een nieuwe foto toevoegen als ik hem kan vinden....

Wat geef je hem te eten?

Hij zit er ,of hangt er verkrampt bij.

Idd bertus, hij knijpt wat met z'n staartje....

Laat de hele bak eens zien. 😉

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1497262

Daar staat mijn bak. Heb hem net 2 dagen 2e hands, en het is een vreemd visbestand blijkt nu. Bij de advertentie stond dat er een aantal vissen bij zat waar hij de naam niet van wist. Maar dat was dus meer als de helft.ondertussen weet ik wel welke vissen er allemaal inzitten op deze na.

Ik geef tetrawafer tabletten voor de bodembewoners en droogvoer vlokken voor de rest. Ben nu in excel een lijst aan het maken wie wat eet.

Morgen plaats ik even een nieuwe foto/topic van mijn bak om de voortgang te delen. Ondertussen er tijdelijk zwart plastic achter voor rust, en een paar hooggroeiers en midden/laagplanten bijgekocht.

Je hebt hem daar de 21 ste. Nu is het de 23 ste.

Hoe heb je dat gedaan? met de waterwaarden?

Je hebt hem daar de 21 ste. Nu is het de 23 ste.

Hoe heb je dat gedaan? met de waterwaarden?

Is de bak dan al ingedraait?

Filter in een emmer aquariumwater, en nog een aantal extra emmers met water meegenomen. Goed schoongemaakte grote mayoemmers van de patatzaak om de hoek met deksel. Verder voor de zekerheid zon flesje startbacterien toegevoegd. De bak draaide daar al een jaar inclusief alle vissen. Dus ook deze vis. Ik zie hem weinig en plakt vaak onderaan het filter. Of onder aan de boot. Maar als het rustig is zwemt dienrustig rond. Maar als ik opsta schiet die weg. Zal zo nog even een foto van hem plaatsen als ik hem ge�pload krijg

zoals belooft nog een betere foto. Al blijft het lastig. hij plakt graag onder het achtersteven.

4vySlco.jpg

en ik hoop inderdaad dat de bacteria de reis hebben overleefd. sowieso houd ik de waterwaarden in de gaten op nitriet. Hopelijk blijft de piek uit, maar ik blijf het checken de komende weken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan