Wat is er nieuw

Seachem pH Alert en Ammoniak Tester

Ancistruz

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2019
Hallo,

Wie van jullie heeft ervaring met

https://www.aquaplantsonline.nl/ond...en-888/seachem-ph-alert-zuurgraad-tester.html
1589795781684.png

EN

https://www.aquaplantsonline.nl/wat...-testen/seachem-ammonia-alert-nh3-tester.html
1589795812718.png

Zijn dit betrouwbare testen?

Ik kan het mis hebben maar volgens mij meet zo n test zowel de nh3 als de nh4 en afhankelijk van je water en dus de ph is een deel het schadelijke ammoniak. Hoe lager de ph des te minder ammoniak het bevat als ik het goed heb.

Ik kan het mis hebben maar volgens mij meet zo n test zowel de nh3 als de nh4 en afhankelijk van je water en dus de ph is een deel het schadelijke ammoniak. Hoe lager de ph des te minder ammoniak het bevat als ik het goed heb.
Maar is het een handige hebben ding of is dit net zo betrouwbaar als een strip?

Er worden van allerlei "uitvindingen" gedaan op dit gebied maar ze werken allemaal op hetzelfde principe. Middels een kleur wordt een waarde toegekend. Je kan dus het beste gewoon maar een druppeltest gebruiken om waardes te bepalen, denk ik.

Er worden van allerlei "uitvindingen" gedaan op dit gebied maar ze werken allemaal op hetzelfde principe. Middels een kleur wordt een waarde toegekend. Je kan dus het beste gewoon maar een druppeltest gebruiken om waardes te bepalen, denk ik.
Ik zag op Youtube dat dit met een sensor werkt nml

Ik zag op Youtube dat dit met een sensor werkt nml

Dat kan, nog onlangs was hier iemand die een dergelijk apparaat voor zo rond de 130 euro had gekocht! Zo'n sensor "bekijkt" een teststrip die een bepaalde kleur heeft aangenomen en bepaald door meting van die kleur de waarde. Precies zoals je zelf dus ook zou doen met je ogen. Laat je niet foppen door iets wat geavanceerde apparatuur zou moeten zijn. Die dingen werken op onbetrouwbare strips. Ik zou het houden op druppeltesten en vertrouwen op mijn ogen!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan