Wat is er nieuw

Seachem Purigen en Tropical Sanital

sschot

Well-known member
Lid geworden
8 oktober 2015
Goedemiddag,

Ik heb een puur praktische vraag.
Heb nu een maand of 3 tot grote tevredenheid Purigen in mijn filter zitten. Bak is kraak helder, bruine alg is verdwenen, dus eigenlijk alleen maar positieve dingen.

Nu zou ik voor de vissen eens gebruik willen maken van Sanital (zout) t.b.v. het reinigen van de ingewanden.

Kan dit in combinatie met Purigen gebruikt worden of niet, kan hier helaas er weinig informatie over terug vinden.

Mijn gewaardeerde dank voor ervaring of kennis hieromtrent.

Ik denk dat je dit eerder moet gebruiken als zoutbadje buiten je aquarium.
Dus dan zou het voor de purigen niets uitmaken.

Of je werkelijk van plan bent om 600 gram in je aquarium te kiepen. Dan denk ik dat je je veel drukker moet maken over je planten en bacterien, dan om de purigen.

Maar ik vraag mij af of het wel nodig is. We gebruiken niet zomaar osmosewater om het water zacht te maken(lage geleiding). Dan ga je met zout weer het andere uiterste opzoeken.

Naar mijn weten is dat geen enkel probleem. Purigen neemt kleurstoffen op maar geen meststoffen en zouten.

Enige wat je NIET moet combineren is medicatie.

Purigen neemt wel iets op maar niet erg veel. Dit staat er op hun eigen site over vermeld:

invloed Purigen op spoorelementen is minimaal.

Het purigen zal waarschijnlijk niks doen met het zout, maar gaat er denk ik meer om wat het zout gaat doen met de purigen. In principe kan het ook voor zeewater aquaria gebruikt worden, maar ik weet niet welke concentratie zout je wilt gaan gebruiken. Misschien kun je deze zoutbehandeling beter in een apart quarantaine aquarium doen.

Sommige vissen kunnen erg slecht tegen zout, bijvoorbeeld corydoras soorten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan