Wat is er nieuw

sebastiaansw zijn cube

• Onderwerp starter Onderwerp starter sebastiaansw
  • Startdatum Startdatum
S

sebastiaansw

Guest
Hallo,

Ik ga toch hier even een foto albumpje starten.
Hier gooi ik even alles op, ook mijn ideeen en gedachten.
veranderen nog al vaak maar alle tips en ideeen zijn welke.
Vandaar dit album om jullie mening te horen.

Ik heb een nano cube 60 gekregen.
Hiervoor vrij snel een kallax 2 vaks gekocht om op te zetten.
Pas ook een dennerle scapers flow gekocht. was in de uitverkoop voor 40 euro 🙂

vandaag nog even langs de lfs geweest om onderandere ada soil te halen en gelijk doorzichtige slangen voor het filter en heb vandaag dragon stones besteld dus ben benieuwd.

Als de stenen er zijn vast de bodem en stenen erin, dan even kijken naar beplanting.

Ook zit er nog een power led 5.0 bij maar twijfel om deze gelijk al te vervangen en voor wat??

Over de in en uitlaat ben ik nog niet geheel tevreden maar laat het denk ik voorlopig wel even zo.
Mogelijk over enige tijd glaze lily pipe, die vind ik wel erg mooi.

Kwa bewoners ben ik nog niet uit. keus is zowiezo beperkt door kleine formaat. Maar daar is nog tijd voor 🙂

IMG_20180325_190447252.jpg

IMG_20180329_213411939.jpg

IMG_20180329_214544951.jpg

Mooie cube!

Als je wat traag groeiende planten of mossen erin zet, dan is die led 5 wel voldoende.
Probeer de hoogte zo af te stellen dat de bundel de hele bodem verlicht, maar ook niet de hele kamer.

Je kunt er garnalen in houden. Of een betta met wat boraras.

Leuk bakje en veel plezier ervan alvast.

Dankje!

Leuk! zou perfect zijn voor garnaaltjes 😉
Ja twijfel nog erg, wil misschien dwergkogelvissen en beta is ook mooi. Gaat niet echt goed samen met garnalen of moet een hele grote groep zijn misschien.

Mooie cube!

Als je wat traag groeiende planten of mossen erin zet, dan is die led 5 wel voldoende.
Probeer de hoogte zo af te stellen dat de bundel de hele bodem verlicht, maar ook niet de hele kamer.

Je kunt er garnalen in houden. Of een betta met wat boraras.
Ja ben benieuwd, in de tussentijd wel kijken voor andere verlichting anders maar opstarten met deze lamp.
Ja betta is altijd mooi 🙂

Dankje!

Ja twijfel nog erg, wil misschien dwergkogelvissen en beta is ook mooi. Gaat niet echt goed samen met garnalen of moet een hele grote groep zijn misschien.

Ja ben benieuwd, in de tussentijd wel kijken voor andere verlichting anders maar opstarten met deze lamp.
Ja betta is altijd mooi 🙂

Idd met een betta of kogelvissen gaat het niet gaan met garnalen. Zelfs met een grote groep. Garnalen hou je het best alleen. Ik heb garnalen met honinggoeramis en microdevario kubotai. Al doen die vissen niets aan de garnalen, ze kweken voor geen meter. Waterwaardes zijn goed dus volgens mij is de reden de aanwezigheid van de vissen.

Begin maar alvast slakken te kweken dan en je goed in te lezen voor kogeltjes. Deze houden vaak van hele andere waterwaardes zoals brak.

Begin maar alvast slakken te kweken dan en je goed in te lezen voor kogeltjes. Deze houden vaak van hele andere waterwaardes zoals brak.

Ja, opzich is het kweken van slakken niet het moeilijks gelukkig
Er is een hele leuke zoetwater dwergkogel

Idd met een betta of kogelvissen gaat het niet gaan met garnalen. Zelfs met een grote groep. Garnalen hou je het best alleen. Ik heb garnalen met honinggoeramis en microdevario kubotai. Al doen die vissen niets aan de garnalen, ze kweken voor geen meter. Waterwaardes zijn goed dus volgens mij is de reden de aanwezigheid van de vissen.

goeramis ook mooi maar inderdaad wel jammer dat je garnalen niet kweken dan. als ze dan maar met rust gelaten worden 🙂

Vandaag maar de bodem en stenen erin gedaan.

Dit is voor nu even de opzet.
Nu nog even laten staan en morgen kijken of ik er nog tevrede mee ben 😉

IMG_20180406_140849231.jpg

IMG_20180406_140919295.jpg

Zo weer niet stil gezeten.

Via mp nieuwe verlichting gescoord.
dennerle trocal led met dimmer.
Hierbij nog een scapers tank met filter en verwarming meegenomen
daar nog bestemming voor vinden 😉.
Verwarming gebruik ik nu wel in de cube maar wil eigenlijk een externe verwarming.

mooie verlichting gelukkig 🙂
vandaag ook nieuwe plantjes gezet en het koolfilter uit de flow gehaald en vervangen door grof filter.

momenteel staat de bak er nu zo bij.

Nu nog de verlichting goed instellen. hoeveel % zou goed zijn. hij bouwd nu langzaam op naar 80 en bouwd s avonds weer langszaam af.

IMG_20180408_184227105.jpg

IMG_20180408_183732050.jpg

eerste aantal bewoners zitter erin.
posthoorn slakken en chrystal red garnalen. 1 snow white.

plantjes groeien gelukkig ook al aardig 🙂.
beetje groei van algen dus misschien maar de verlichting terug schroeven. nog even kijken hoe het zich ontwikkeld.

IMG_20180430_112236534.jpg

IMG_20180430_112250162.jpg

IMG_20180430_112211668.jpg

De groene kleuren van je planten komen echt heel goed uit met die zwarte ondergrond en het licht, een lust voor het oog.

Mooie bak! Hoe bevalt de verlichting en heb je die bijbehorende dimmer?

Mooie bak en bewoners!

De groene kleuren van je planten komen echt heel goed uit met die zwarte ondergrond en het licht, een lust voor het oog.

Mooie bak! Hoe bevalt de verlichting en heb je die bijbehorende dimmer?

Leuk bakje zeg

Ziet er goed uit🙂

bedankt allemaal! slakken gaan goed momenteel erg veel minislakjes 🙂

verlichting met dimmer is echt top! mooi fel licht en makkelijk in te stellen op de computer met de software🙂 ik denk dat het aquarium momenteel zelfs nog te veel licht krijg dus misschien nog even in korten binnenkort.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan