Wat is er nieuw

Seiryu stenen schoonmaken/bealgd

  • Onderwerp starter Onderwerp starter R1cardo
  • Startdatum Startdatum
R

R1cardo

Guest
Goede middag,

Hoe kan je het beste oude seiryu stenen die onder de groene aanslag zitten schoonmaken zodat ik ze schoon kan herbruiken in een nieuwe inrichting?
Benieuwd naar jullie reacties.
 
Persoonlijk zou ik ze afspoelen met koud water en een tandenborstel.
Je hoeft hier eigenlijk niks anders voor te gebruiken, je zou ze eventueel in een water bleek/chloor mengels kunnen leggen voor 10-30 minuutjes.
Belangrijk dat je ze daarna wel weer laat weken in water voor een tijd zodat er geen sporen van de bleek/chloor meer er in/op zit.
Weet alleen niet of het reageert met elkaar, je kan een klein steentje proberen en dan kijken wat dit doet met je steen?
 
Je kan ze ook even 10 min in de natuurazijn leggen en daarna even goed spoelen en weken.
 
Bedankt voor de reacties. Ben met azijn begonnen, echter geen resultaat. Had nog Ada Superge staan. Hier het nu nee geprobeerd en ze zien er weer schoon uit. Nu wel even langere tijd aan het spoelen en weken met Filtermedium zodat ze binnenkort weer het aqua in kunnen.
 
Meestal laat ik zaken die bealgd zijn even 10 min tot een half uurtje in de azijn staan en spoel het dan goed af en de algen gaan dan vrij snel dood.
 
Hoge druk overheen halen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan