Semi ZA 80 x 65 x 60 Mss.


M

mss

Guest
Hallo,

Ik wilde alvast een fotoalbum aanmaken enkel is het aquarium nog niet hier, Maar jullie kunnen zondag wat foto's van de hardscape layout(s) verwachten heb drie idee�n en ga deze fotograferen en hoop op jullie mening,kritiek en hulp.

Even over de techniek en overige

Co2
Jbl E1901 Buitenfilter.
Verlichting: 3x 39W T5 en 6 kleine LED alles is apart van elkaar te bedienen/of samen. Met zons ondergang en opkomst.
Eheim thermometer/verwarmings- element
Open aquarium maat 80 x 65 x 60, Extra dik glas zodat je geen strips boven nodig hebt.

Stenen: 30kg seiryu
Hout: Spiderwood x aantal stukken groot en klein.
Zand in combinatie met fijn grind, niet door elkaar uiteraard maar netjes gescheiden.

Biotoop: Azie
Vissen: moment nog onbekend worden wel wat aparte/minder bekende soorten
Planten: Ben nog met een lijst bezig

Ik hoop dat jullie mijn projectje met mij gaan volgen. Is niks leuker dan een hobby delen met andere.

Mvg
S.k
 
Klinkt goed hoewel ik niet zo van de open aquaria ben. Ben toch benieuwd.
 
Herstarter, Bedankt hopen dat je me toch blijft volgen. Wilde eens wat anders en met deze bak heb ik wat idee�n. Enkel zoek ik planten die vrij groot/hoog groeien iemand een idee
 
Klinkt goed mss, ik ga je sowieso volgen omdat ik ook een Azi� projectje op ga starten :D

Er zijn denk verschillende echinodorus soorten die een erg groot/lang blad krijgen!
 
Maar die komen uit Zuid-Amerika. ;)
 
Planten Azie.. bron aquaplantsonline.


AZIE

Acorus gramineus (Oost Azi�)
Acorus gramineus pussilus (Oost Azi�)
Acorus gramineus variegatus (Oost Azi�)
Cardamine lyrata (Oost-Siberi�, Noord-China, Japan)
Cryptocoryne beckettii (Sri Lanka)
Cryptocoryne walkeri (lutea) (Sri Lanka)
Cryptocoryne wendtii (Sri Lanka)
Cryptocoryne x willisii (Sri Lanka)
Eusteralis stellata (Japan, China, Taiwan, Maleisi�, Indonesi� en Australi�)
Hygrophila polysperma (India, Bhutan)
Limnophila aromatica (wijd verspreid in Zuidoost-Azi�)
Microsorum pteropus (wijd verspreid in tropisch Azi�)
Rotala rotundifola (Zuidoost-Azi�)
Rotala wallichii (tropisch Zuidoost-Azi�)
 
Een e1901?! Op dit formaat aquarium moet een e901 al voldoende zijn. Typo?

~ Ivo
 
Azie :smitten: Ik heb al wat over je plannetjes gehoord en het gaat vast heel mooi worden!
Ik houd je album in de gaten ;)
 
Ivo, Inderdaad typ fout en kon niet meer veranderen.

@Peter enorm bedankt voor de lijst, Ga dadelijk eens kijken wat ik mooi vind etc, wil niet overdrijven qua soorten.

Bedankt zover voor de reactie ik hoop dat ik jullie terug zie in mijn foto album
 
Qua planten kwam ik tot een klein lijstje, enkel miss ik volgens mij een zodevormer.

Mini javavaren
Presicaria praetermissa
Crinum Thaianum
Cryptocoryne parva
Hygrophila soort (nog niet over uit welke)

voor mijn gevoel miss ik iets in mijn lijstje maar wat weet ik niet. behalve een zodevormer
 
Ik kan je Hygrophila corymbosa siamensis aanbevelen. Een makkelijk, maar heel mooi plantje.
 
Hey Stijn. Nog steeds geen foto's?! Haha.

Wat je graag wilt bij een scape is om het aquarium groter te laten lijken, dan dat het daadwerkelijk is. Hoe kun je dit bereiken? Kleinbladige beplanting, denk aan Eleocharis parvula (waar we het over hebben gehad (=zodevormend btw)), Blyxa japonica en Vallisneria nana. Wie wilt nou niet een mooie grasvlakte in zijn aquarium? Als je deze eerst een paar centimeter uit elkaar poot, heb je binnen no-time een prachtig tapijt. Geeft ook een erg mooi contrast met de seiryu stenen die je gaat gebruiken.

Javavarens halen hun voeding overigens direct uit het water, dus vloeibare bemesting zal ze zeker goed doen, al zullen javavarens zonder ook prima groeien hoor.
 
Klopt,

@Admins, kun je titel naar Semi Aziatisch veranderen omdat mag ik dadelijk iets niet Aziatisch in de bak hebben is het eigenlijk al geen 100% en is de titel misleidend.

@Jeffrey Heb ik aan zitten denken die Parvula, Vallisneria valt af spreekt mij helaas niet zo aan. Daarintegen zat ik aan utricularia graminifolia te denken is ook een laag groeiende plant maar wel zodevormer.

wat betreft de javavarens wilde inderdaad vloeibare voeding toevoegen.
 
Utricularia graminifolia heb ik ook in mijn bak. Kun je rechtsvoor op mijn foto zien. Volgens mij wel een lastig plantje dat veel licht vraagt. CO2 of iets dergelijks is bij de ��n niet nodig, de ander zweert erbij. Een beetje een gokje dus.

Vind je Vallisneria nana ook niks? Ik vind het net een paar lange sprieten naaldgras, want het is echt heel dun. Een heel ander plantje dan de andere Vallisneria. Zal je nog wel een foto sturen als je het wilt zien (zowel de Utricularia graminifolia als de Vallisneria nana).
 
Qua licht zal ik wel goed zitten, en Co2 kan uiteindelijk nog verhoogd worden als nodig is liever niet natuurlijk.

De nana is inderdaad al stuk beter maar laten we zo zeggen als ik andere keuzes heb zou ik dat ook doen ;). En stuur maar wat foto's op via whatsapp
 
Was er al bang voor, Was al niet tevreden over de service waar ik mijn lamp gekocht heb, Nu was hij incompleet en defect. Beslote terug te sturen en geld terug nu ben ik weer op zoek naar een nieuwe LAMP.

Iemand ideeen
 
Zo de bak is binnen eindelijk, Moet het hout in het water doen voor 1 a 2 weken maar wilde alvast eens kijken hoe het stond.

Dit is dus gewoon een snelle scape ben er niet ontevreden over maar, Jullie tips en mening zijn welkom.

Sorry voor de donkere foto's de lamp is nog niet binnen, het wordt een TMC Grobeam 1000ND

338878_0_82_cimg3523.jpg
 
Qua donkere foto valt het wel mee Stijn. ;)

Ik denk dat je met meer steen (die je volgens mij nog binnen moet krijgen?) de scape nog kan aanvullen. Wat voor laaggroeiers ga je er eigenlijk in doen?
 
Hoi Jeff (mag ik je zo noemen).

Heb de stenen eigenlijk bestelt maar toen geannuleerd, nu weer spijt van op zich kan ik het nog wat meer verspreiden. en er komt nog een stuk hout bij van de zelfde grootte als de kleine (20-30 cm)
 
Qua voorgrond had ik of Helanthium Tenellum of/en Micranthemum sp (beide zijn het zodevormers en groeien niet echt in de hoogte)
 

Terug
Bovenaan