Wat is er nieuw

Sera aqua test set kleuren kaart

DAR42

Well-known member
Lid geworden
29 december 2021
Leeftijd
32
Hallo,

Is er iemand die SERA aqua test set heeft voor PH GH KH en NO2? Ik wil graag een foto van de kleurenkaart ( of als iemand een online versie heeft hoor ik het ook graag. Ik ben hem kwijt geraakt en moet nog lang niet een nieuwe set halen.

Bedankt!

Hallo,

Is er iemand die SERA aqua test set heeft voor PH GH KH en NO2? Ik wil graag een foto van de kleurenkaart ( of als iemand een online versie heeft hoor ik het ook graag. Ik ben hem kwijt geraakt en moet nog lang niet een nieuwe set halen.

Bedankt!
Ik denk dat het makkelijker is om SERA een mailtje te sturen, misschien willen ze je een nieuwe opsturen.
Met een foto verlies je toch de kleurechtheid, en juist dat is belangrijk voor deze testen.

Hallo,

Bedankt!
Da's niet helemaal juist. Ten minste, voor de KH.

Ik gebruik juist de Sera versie om KH te bepalen, ik vind deze echt makkelijk, maar dat gaat middels de druppel-tel methode. Eerste druppel in 5ml water kleurt blauw, druppels toevoegen tot de vloeistof geel kleurt, aantal druppels = de KH. Daar zit verder geen kleurkaart bij.

Voor PH zou ik persoonlijk geen dure druppeltest kopen, de digitale meters zijn helemaal niet duur, gaan veel langer mee en zijn naar mijn ervaring goed genoeg.

gr

Mark

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan