Wat is er nieuw

Sera bioactive 400+uv

ME86

Well-known member
Lid geworden
12 november 2017
Leeftijd
38
Hoi Hoi
Iemand ervaring met de binnenfilter van sera bioactive 400+uv?
Ik heb een aquarium van 242cm lang en 18cm diepte. Omdat het een uitdaging wordt qua stroming dacht ik dat deze filter een oplossing zou kunnen bieden indien ik hem on het midden plaats?
Ik zie dat hij op veel sites niet meer leverbaar is... zou dit zijn omwille van eventuele problemen ermee?

ah oke zat ook een tijdje te kijken voor ervaringen van de sera uv 400 binnen filter, je zal online helaas niet veel vinden. Hij is wel beschikbaar op dezelfde site waar van ik jou de link stuurde.
Maar als hem gaat kopen zou ik de interne pomp vervangen met eentje die een hoger debiet heeft, maar of de uv dan nog optimaal werkt dat is een twijfel geval

Met een binnenfilter loop je natuurlijk wel tegen de diepte van deze bak aan. Dit exemplaar is 11 cm diep, en zelfs als je hem strak tegen de wand monteert houd je maar 7 cm over. Ik heb in je fotoalbum gezien dat je onder de bak ook weinig ruimte hebt maar ik zou toch ook eens kijken naar een extern filter, eventueel een HOB (of twee) die je op de zijkant hangt?

Met een binnenfilter loop je natuurlijk wel tegen de diepte van deze bak aan. Dit exemplaar is 11 cm diep, en zelfs als je hem strak tegen de wand monteert houd je maar 7 cm over. Ik heb in je fotoalbum gezien dat je onder de bak ook weinig ruimte hebt maar ik zou toch ook eens kijken naar een extern filter, eventueel een HOB (of twee) die je op de zijkant hangt?

In het verleden heb ik helaas wat slechte ervaringen gehad met externe filters qua lekkage en onderhoud, voor mijn gevoel ga ik naar een interne filter, ook al wordt het qua inrichting dan een hele uitdaging. Ik heb momenteel een interne juwel M (500l/h). Als ik deze zou gebruiken, plaats ik hem volledig aan de rechterkant en zou ik met een spraybar werken en eventueel een stromingspomp.

In het verleden heb ik helaas wat slechte ervaringen gehad met externe filters qua lekkage en onderhoud, voor mijn gevoel ga ik naar een interne filter, ook al wordt het qua inrichting dan een hele uitdaging. Ik heb momenteel een interne juwel M (500l/h). Als ik deze zou gebruiken, plaats ik hem volledig aan de rechterkant en zou ik met een spraybar werken en eventueel een stromingspomp.

Op zich zijn die juwel filterhuizen best mooi weg te werken. Tevens zijn het ook best goede filters.

Ik zou proberen om er nog een te bemachtigen via marktplaats ofzo.

En deze dan samen verbinden aan een lange doorlopende spraybar. En de eerste 30 tot 50 cm vanaf de pomp geen gaatjes in maken. Dan heb je geen ‘kortsluit stroming’ en je hoeft niet de hele lengte terug naar de pomp.
Teven heb je met 2 filterhuizen voldoende filter werking.
Juwel heeft ook bakjes met harde materalen heel goed voor bacterien en weinig onderhoud.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan