Wat is er nieuw

Sera co2 start tabs

Ancistruz

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2019
hallo,

Iemand ervaring met de Sera co2 start tabs?

Of dit ook je ph verlaagt ?

hallo,

Iemand ervaring met de Sera co2 start tabs?

Of dit ook je ph verlaagt ?
Ik heb met dit product geen ervaring maar het lijkt me dat je er wel zorg voor moet dragen dat je e.e.a. gecontroleerd doet. Het is wel een duur systeem lijkt me gezien het aangegeven verbruik. CO2 kan je pH verlagen.

Volgens mij lijkt het qua werking een beetje op het bio co2 principe met dien verstande dat het geleidelijk wordt opgenomen in je water.

Edit: als ik deze video zo bekijk dan vliegt het snel aan de bovenkant eruit en snel naar het oppervlak dus of het effectief is dat betwijfel ik.

Volgens mij lijkt het qua werking een beetje op het bio co2 principe met dien verstande dat het geleidelijk wordt opgenomen in je water.

Edit: als ik deze video zo bekijk dan vliegt het snel aan de bovenkant eruit en snel naar het oppervlak dus of het effectief is dat betwijfel ik.

Maar Bio-CO2 is in elk geval wel meer regelbaar te maken. Dit niet, zeker niet in het begin. Je gooit er een tablet in en hoopt er het beste van. Zelf geeft men ook aan dat indien het water vertroebeld je de tijdsduur waarin je een tablet toevoegt verdubbelen moet. Het is bovendien erg duur, om de paar dagen een tablet? Ik zou dan toch liever kiezen voor Bio CO2.

Dit is iets totaal anders dan bio CO2. Bio CO2 is constanter dan dit. Een kennis gebruikte dit in zijn aquarium (100×40×40). Hij had een prachtig klein plantenbakje, tot dat hij dit ging gebruiken. Zorgde voor draadalg en groene puntalg problemen in zijn bak. Was zonde. De CO2 afgifte fluctueert gewoon te sterk.

En het is idd vrij duur ook nog.

Gr. Ed

Dit is iets totaal anders dan bio CO2. Bio CO2 is constanter dan dit. Een kennis gebruikte dit in zijn aquarium (100×40×40). Hij had een prachtig klein plantenbakje, tot dat hij dit ging gebruiken. Zorgde voor draadalg en groene puntalg problemen in zijn bak. Was zonde. De CO2 afgifte fluctueert gewoon te sterk.

En het is idd vrij duur ook nog.

Gr. Ed
Het is juist daarom dat ik hierboven al schreef dat wanneer je tabs zou willen gebruiken je dit zeer gecontroleerd zou moeten doen. Ook merkte ik al op dat Bio-CO2 beter is af te regelen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan