Wat is er nieuw

sera led controler

hpb

Member
Lid geworden
13 januari 2025
Leeftijd
42
hallo, ik ben nieuw hier en vind het zoeken wat lastig tussen de bestaande fora.
ik heb namelijk een vraag of er iemand is die ervaring heeft met de instellingen van de sera led controler.
heb alles 2e hands dus heb zelf een handleiding opgezocht voor de controler maar naast het instellen van de tijd voor zonsop en onder gang heb je in het menu de instelling "F" voor het type.
deze staat op F3
daarna kan je de "D" en de "B" instellen welke ik beide op 2 zet.
maar dat dit is in te stellen staat niet meer zo expleciet omschreven in de handleiding.
dit zou niet het punt zijn maar de D verandert vanzelf en dat is erg hinderlijk.
het instelbereik is 01 tot 29 en van 01 tot 15 geeft hij steeds minder licht en dat word van 16 tot 29 weer steeds meer.
maar nu gaat dit vanzelf en ik kan er nergen op internet iets over vinden.

wellicht is er hier iemand die dit herkent??

bvd henri

Dit voorval met een sera lamp komt mij enigzins bekend voor. Heb vroeger een lamp van Trofis gehad die ook van instellingen veranderde zonder dat ik wat deed. Menig keer de instellingen terug gezet, maar dat mocht niet baten. Uiteindelijk heb ik een andere lamp gekocht van Twinstar (deze draait nog steeds op een open bakje). Ik hoop niet dat je een vergelijkbaar probleem hebt als ik en heeft mogelijk een ander lid een betere oplossing (mogelijk met ervaring in deze lamp).

Gaat het om deze controller?
klik

In dat geval is programma F3 zonsopgang/ondergang gecombineerd met "wolkensimulatie".
"Langzame verduistering tot 10% van de ingestelde helderheid (om de 20 minuten gedurende 90 seconden)."

Zie handleiding

Groeten,

Leopard

Dit voorval met een sera lamp komt mij enigzins bekend voor. Heb vroeger een lamp van Trofis gehad die ook van instellingen veranderde zonder dat ik wat deed. Menig keer de instellingen terug gezet, maar dat mocht niet baten. Uiteindelijk heb ik een andere lamp gekocht van Twinstar (deze draait nog steeds op een open bakje). Ik hoop niet dat je een vergelijkbaar probleem hebt als ik en heeft mogelijk een ander lid een betere oplossing (mogelijk met ervaring in deze lamp).
Oké, blij dat iemand het herkent.
Al moet ik wel zeggen dat het hier om een origineel set gaat van sera met de bij behorende sunrise led lampen.

Gaat het om deze controller?
klik

In dat geval is programma F3 zonsopgang/ondergang gecombineerd met "wolkensimulatie".
"Langzame verduistering tot 10% van de ingestelde helderheid (om de 20 minuten gedurende 90 seconden)."

Zie handleiding

Groeten,

Leopard
Dit klopt inderdaad, en zo werkt de F3 stand ook bij mij.
Ik heb wel de oudere versie denk ik wat f5 t/m f7 heb ik niet.
Betreft het stukje in de handleiding lees ik maar als de instellingen d en b maar daar word nergens over gesproken.
Deze komen na de F instelling in het menu.
image.jpg
image.jpg

image.jpg

Impressie lido 200

Gokje van mijn kant:
d = duration
br = brightness

Ik denk dat het toch een andere controller is dan degene die ik gelinkt had. Hij ziet er net iets anders uit, mogelijk een ouder model ofzo.

Dit is degene van de link en handleiding:

Bekijk media item 2710
Zoals je ziet zitten beide kabeltjes aan de rechterkant en bij jou zie ik rechts en links een kabeltje.

Groeten,

Leopard

Laatst bewerkt:
Ja in het donker lijkt dat wel ja. Alleen was dat van de voeding. Als is de mijne wel anders.
0F75B48B-37DA-4542-98FE-454F4390E6EB.jpeg

Aha! Het is een moonlight controller, geen led controller:

Klikkerdeklik
in
Volgens de handleiding kun je hiermee de maanfases simuleren, waarbij d = dag van de maanfase (1-29) en br = helderheid in procenten.
Standaard gaat hij van volle maan (=100%) via geen maan (0%) terug naar volle maan. Elke dag brand de lamp dan ietsje feller of juist minder fel.

Handeiding

Dus bedoelt om de maan te simuleren, niet de zonsopkomsst/ondergang.

Groeten,

Leopard

Tjonge, dat ik dat nou zelf ook niet heb gezien zeg.
Tja, het verbaast me eigenlijk niks. De verkoper deed alles mooi voor maar bij elkaar een samen geraapt boeltje. Heb met de pomp/filter ook al trubbels gehad.
Maar goed dan weet ik nu wat me te dien staat!! Thanks voor het mee denken!!

Jammer dat het niet gaat zoals je graag wilt.
Als je wil mag je die van mij wel hebben. Ligt hier al jaren in de kast niks te doen. Ik heb hem gebruikt in combinatie met de Sera LED X-change lampen.
Ik vond het systeem alleen wel een beetje beperkt, omdat je er maar 1 lamp mee kan aansturen. Wil je meerdere aansturen dan moet je een kabeltje erbij kopen en mogelijk ook een zwaardere VSA.

Groeten,

Leopard

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan