sera led daylight sunrise combineren met tc 420


beginner1983

Member
Lid geworden
31 maart 2020
Berichten
19
Leeftijd
40
hallo mede forumers.

wij hebben sinds een poosje een juwel 70l wit met binnen filter.
Nu heb ik de originele lamp gewisseld voor een sera daylight sunrise met bijbehorende stuur computer en 3A voeding.
dit om zon's opkomst ondergang en wolken te simuleren. en het aquarium leven te bevorderen en ja ook omdat ik het mooi vind.
Nu viel mij op dat als hij geen wolk overlaat komen het licht volop brand, dit is vel.

Nou wou ik meer mogelijkheden hebben met het dimmen en met opkomst en ondergang daar dit wel snel geschiede dus snel onder ging en opkwam.

nu heb ik de tc420 op de sera lamp aangesloten en getest, alleen komt nu het rood er niet meer uit naar voren.
vervolgens de sera controller er bij tussen gedaan nu komt er wel rood bij.

mijn vraag is heeft er iemand ervaring met deze setup?
wat is een goed schema voor deze lamp en controller?

voorbaad dank
 
A3618D46-BE7C-4292-85B4-0E2FC3114342.jpg
 
Volgens mij zit het niet goed aangesloten op de tc420..

hoe heb je het aangesloten en wat staat er op de adapter van de Sera verlichting?
 
Hoi tuinkabouter
Links komt de 3 A van de sera adapter binnen op de tc en recht rood zwart gaat door naar de sera controller
 
Het werkt wel zo alleen nog niet 100% naar wens.

Als de sera controller er niet tussen zit is de rode kleur niet fijn handig goed te regelen.


9F6A5A47-35D2-471E-9EA4-94A26027027C.jpg
D408758B-3690-48A1-A0D6-AD1A942B7B3A.jpg
 
Sera controller moet er tussenuit lijkt mij..
Anders heb je een controller op een controller, dat word um niet
Inderdaad, je moet de lampen vd Sera rechtstreeks aansluiten op de kanalen van de Tc 420.
De draden dus splitten en aansluiten op de controller.
+ op de plek waar nu de rode zit, en de - op de kanalen 1 e.v. Volgens mij is dan rood kanaal 2.
 
ik heb het idee dat er maar 2 draden in de draad die naar de lamp loopt zit en dat de sera controller op een andere manier een signaal aan de lamp geeft.

heb het zonder sera controller gedaan maar dan dimmen rood en wit zo goed als gelijk. dat is de reden dat de sera controller er nu nog tussen zit.
 
Dan heeft je stekker idd maar 2 kabels denk ik zo.
Maar met de Sera controller is dus wel wit apart van rood te regelen?
 
Door het dimmen word ie rood.
en als die uit gaat is op het laatste moment rood heel zwak.
Rood en wit dimmen dus niet gelijk op

wit gaat weg rood komt terug en dimt weer weg.
 
Ik zou niet weten hoe het dan werkt zo’n Sera dimmer..
Kan je verder niet helpen ben ik bang
 
Bedankt in iedergeval tuinkabouter

wie weet meld zich nog iemand met zelfde setup.
 
Ik heb toch zo'n vermoeden dat de kabel tussen de sera dimmer en led drie draden moet bevatten, anders is haast onmogelijk om tijdens het dimmen alleen rood nog te laten branden (op het einde)

Maw, de rode en witte leds moeten haast wel apart aangestuurd worden vanuit die controller
 
Ik heb toch zo'n vermoeden dat de kabel tussen de sera dimmer en led drie draden moet bevatten, anders is haast onmogelijk om tijdens het dimmen alleen rood nog te laten branden (op het einde)

Maw, de rode en witte leds moeten haast wel apart aangestuurd worden vanuit die controller
Hoeft niet, je kan ook werken met 2 signalen op 1 kabel.
 
je kan ook werken met 2 signalen op 1 kabel.
In dat geval moet er wel iets van een regelaartje in de led buis zelf zitten.
2 signalen kan wel, 2 voltages niet, dus dat moet dan in de buis gebeuren?
Of er wordt bij een bepaalde spanningsval alleen nog spanning aan de rode leds geleverd.
 
zo iets moet het zijn. als ik test zonder de sera controller dr tussen heb ik op 1% wel meer rood dan wit. en rood dus Veller dan wit. maar nog niet wat ik wil omdat dat maar 1 tint/kleur is.

geeft wel weer stof tot een experiment.
 
Dit lezende vraag ik me af of hier geen spraken is van een sera LED X-Change Tubes set. Dus heb je een sera Led X buis gekocht en probeer je die aan te sturen met een "normaal" tweeaderig apparaat? (Er zijn namelijk verschillende controllers/dimmers.) Want dat systeem werkt volgens mij wel weer met een drie aderige kabel.

 
Dit lezende vraag ik me af of hier geen spraken is van een sera LED X-Change Tubes set. Dus heb je een sera Led X buis gekocht en probeer je die aan te sturen met een "normaal" tweeaderig apparaat? (Er zijn namelijk verschillende controllers/dimmers.) Want dat systeem werkt volgens mij wel weer met een drie aderige kabel.



ja die is het.
 

Terug
Bovenaan