sera led lampen

L

leviless

Guest
Hallo allemaal,

Heb een beetje op het internet rondgekeken en ik kwam toen uiteindelijk de sera daylight sunrise leds tegen. Deze leds leken mij wel wat maar ik heb een paar vragen waarop ik het antwoord niet gelijk op kon vinden. Is er iemand die de volgende vragen kan beantwoorden?


Welke sera daylight sunrise leds ik moet kopen voor een juwel rio 240?
Hoe kan ik deze in het aquarium bevestigen?
Is het handig om er een of twee te gebruiken?

alvast bedankt!
 
Heb je ook recensies gevonden?

Lees eigenlijk vooral dat de output wat tegen valt net als bij de superfish retro leds.
Staan hier wel meerdere topics op het forum met ervaringen ;)
 
Het is een goed alternatief voor t5/t8 verlichting. Heeft meer output tov t8 van eenzelfde lengte. Daarnaast, maar dat is smaak, vind ik het licht mooier dan de standaard 840/865 tl’s.
 
Hallo allemaal,

Heb een beetje op het internet rondgekeken en ik kwam toen uiteindelijk de sera daylight sunrise leds tegen. Deze leds leken mij wel wat maar ik heb een paar vragen waarop ik het antwoord niet gelijk op kon vinden. Is er iemand die de volgende vragen kan beantwoorden?


Welke sera daylight sunrise leds ik moet kopen voor een juwel rio 240?
Hoe kan ik deze in het aquarium bevestigen?
Is het handig om er een of twee te gebruiken?

alvast bedankt!
De leds van Sera hebben op mij nog nooit indruk gemaakt. Ook niet qua kwaliteit. Hoeveel licht je nodig bent bepalen je planten, dus dat is zo niet te zeggen. Wat er wel alvast gezegd kan worden is dat het altijd goed is om overwaarde te hebben. Voor toekomende ideeën, bijvoorbeeld. En, dimmen kan altijd.
 
Hallo allemaal,

Heb een beetje op het internet rondgekeken en ik kwam toen uiteindelijk de sera daylight sunrise leds tegen. Deze leds leken mij wel wat maar ik heb een paar vragen waarop ik het antwoord niet gelijk op kon vinden. Is er iemand die de volgende vragen kan beantwoorden?


Welke sera daylight sunrise leds ik moet kopen voor een juwel rio 240?
Hoe kan ik deze in het aquarium bevestigen?
Is het handig om er een of twee te gebruiken?

alvast bedankt!


Met alleen de leds ben je er niet. Je hebt een voeding nodig voor de lampen en om het te bevestigen hebben ze adapters die je in je aansluitpunten van de tl stopt.

Qua maat zou ik niet weten wat je nodig bent.

Heb zelf in me rio125 in oktober de tl vervangen door deze Sera leds. Voor een daylight sunrise en achter een plantcolor sunrise.
Ben er tot nu redelijk tevreden over, klein minpuntje is de hoeveelheid licht, op vol vermogen is dit minder dan de TL.
 
Heel erg bedankt voor de reacties!
Ik hoor dus dat deze lampen niet echt super zijn, welke lampen raden jullie dan wel aan?
 
Voor een project hebben we sera plants en daylight via MP gebruikt.

We hebben ze ingebouwd in een juwel door het volgende te doen.

De T5 met hun ophangsysteem eruit gehaald. In het gat waard het ophangsysteem van de TL zat hebben we een U profiel geplaatst. Op de U profiel hebben TL clips vastgemaakt waarop de Led buizen kunnen worden vast gezet.

Opmerking:

Het u profiel heb ik laten zetten op mijn werk, en wel zo dat deze stroef er doorheen gaat.
De lengte van het profiel is afhankelijk van hoeveel Led buizen je neemt.
 
Terug
Bovenaan