sera ledverlichting

J

jones007

Guest
hallo allemaal,


ik heb een vraagje, ik ben jaren tl lampen gewoon en heb nu ledverlichting van merk sera gekocht

ik heb de sera led plantcolor en de sera Tube Daylight Sunrise

nu is mijn vraag welke het beste tegen de achterwand, in de winkel zeiden ze vanachter de roze te hangen voor de plantjes

maar wil dat nog eens vragen hier.


nu mijn belangsrijkste vraag is of : iemand ervaring heeft met het toestel de moonlight timer want heb wel de gebruiksaanleiding maar geraak er niet goed wijs uit, want discussen houden niet van fel licht en wat is het beste voor de lampen te zetten qwa percentage van de helderheid
want je hebt menu F1 F2 F3 F4, dus daar heb ik absolut geen ervaring mee

dus hopelijk kan me hier iemand helpen
alvast bedankt
 
Volgorde van plaatsen is maar net wat je zelf mooi vindt. Toen ik nog TL balken had, had ik een roze voor en een gele en witte achter.

wat betreft de dimmer bij de Sera Moonlight, deze heeft drie functies
F1 en F3 is een simulatie van opkomst en ondergaan van de maan. Dus lichtintensiteit gaat van 0 naar 100 in een bepaalde tijd (1 uur?) of omgekeerd.
F2 is gewoon aan/uit

daarnaast heb je BR1 t/m BR4. Dit is de maximale lichtintensiteit. BR1 is 100%, BR2 is 80%, BR3 is 60% en BR4 is 40% van de maximale intensiteit.

hoe fel (dus welke BR) is iets wat je even moet bekijken in relatie tot je planten, wel/geen CO2 en plantenvoeding en totale duur dat het licht aan is. Maar verwacht dat je met BR1 of BR2 aardig goed zal zitten.
 
Volgorde van plaatsen is maar net wat je zelf mooi vindt. Toen ik nog TL balken had, had ik een roze voor en een gele en witte achter.

wat betreft de dimmer bij de Sera Moonlight, deze heeft drie functies
F1 en F3 is een simulatie van opkomst en ondergaan van de maan. Dus lichtintensiteit gaat van 0 naar 100 in een bepaalde tijd (1 uur?) of omgekeerd.
F2 is gewoon aan/uit

daarnaast heb je BR1 t/m BR4. Dit is de maximale lichtintensiteit. BR1 is 100%, BR2 is 80%, BR3 is 60% en BR4 is 40% van de maximale intensiteit.

hoe fel (dus welke BR) is iets wat je even moet bekijken in relatie tot je planten, wel/geen CO2 en plantenvoeding en totale duur dat het licht aan is. Maar verwacht dat je met BR1 of BR2 aardig goed zal zitten.
beste,
ok super bedankt voor je info,
ik ga het proberen op BR2 80 % omdat ik discussen ga houden
maar de plantjes moet er ook tegen kunnen uiteraard
zou dat goed zijn 8 uur licht per dan? Van 14u Tot 22u of liever 10u laten brannen?
zou het ook beter zijn mischien 3 lampen te hangen? heb nog zon blauwe liggen ook maar das meer voor zeeaqarium

toch bedankt voor je hulp :)
 
Zelf heb ik mijn lamp branden van 12 tot 22 uur, dus 10 uur. Of je er nog een blauwe bij wil hangen, denk dat het een kwestie van smaak is.

Aangezien je discussen hebt, neem ik aan dat planten van ondergeschikt belang zijn. Zou dan gewoon kijken wat werkt qua het in toom houden van algen ;)
 
Volgorde van plaatsen is maar net wat je zelf mooi vindt. Toen ik nog TL balken had, had ik een roze voor en een gele en witte achter.

wat betreft de dimmer bij de Sera Moonlight, deze heeft drie functies
F1 en F3 is een simulatie van opkomst en ondergaan van de maan. Dus lichtintensiteit gaat van 0 naar 100 in een bepaalde tijd (1 uur?) of omgekeerd.
F2 is gewoon aan/uit

daarnaast heb je BR1 t/m BR4. Dit is de maximale lichtintensiteit. BR1 is 100%, BR2 is 80%, BR3 is 60% en BR4 is 40% van de maximale intensiteit.

hoe fel (dus welke BR) is iets wat je even moet bekijken in relatie tot je planten, wel/geen CO2 en plantenvoeding en totale duur dat het licht aan is. Maar verwacht dat je met BR1 of BR2 aardig goed zal zitten.


Marcel,


Ik heb de Sera Moonlight lamp, en daar staat in de beschrijving dat BR1 voor ca 40%, BR2 voor ca 60%, BR3 voor ca 80% en BR4 voor ca 100% is.

Wellicht is het e.e.a. omgedraaid in je reactie.
 
Marcel,


Ik heb de Sera Moonlight lamp, en daar staat in de beschrijving dat BR1 voor ca 40%, BR2 voor ca 60%, BR3 voor ca 80% en BR4 voor ca 100% is.

Wellicht is het e.e.a. omgedraaid in je reactie.
Dat ik de volgende dan net verkeerd om heb benoemd sluit ik dan niet uit ;)

En anders moet TS toch even weer in de handleiding kijken :D
 
Terug
Bovenaan