Sera stofzuiger, snap het niet ?


J

Japvis

Guest
Hoi iedereen :)

Ik heb net mijn sera stofzuiger toegekregen ,model

http://www.sera.de/nl/producten/in_category/reiniging-2736/product/sera-stofzuiger.html http://www.sera.de/nl/producten/in_cate ... uiger.html


Ik heb dus mijn buisje 2 cm verschoven zoals aangeduid op de tekening en mijn flexibele groene buisje aangesloten op een luchtpomp. Ik steek de stofzuiger onder water en aan het kopstukje(zuigkop) brobbeld het wel maar het zuigt niet aan ? Ik heb geprobeerd manueel water erin te zuigen maar het water verdwijnt evenrap ofdat het kwam...

Wat doe ik verkeerd of is hij stuk ?

Groetjes robby
 
Eenvoudige luchthevel...gaan bellen door dikke buis naar boven?
 
Eigenlijk een ding waarvoor je het geld beter had kunnen gebruiken. Een stuk slang was goedkoper geweest. Bovendien heb je dat stuk slang t�ch nodig, want je moet altijd water blijven verversen. Het enige dat dit ding doet is het vaste vuil verwijderen, het vloeibare vuil blijft gewoon in het water zitten
 
Ik heb er ook 1,met een zakje.
Die hang ik na bak schoonmaken erin.
De luchtbellen gaan omhoog,en slepen stof mee.
Is meer voor lange tijd.

Lucht wordt naar onder gepomt,en gaat in bubels omhoog.
 
ROOSEN: 2000 CC staat erop

GERRIT 2: Ik denk dat het in het schuifstuk is van mijn klein buisje die naar de grote buis gaat?

AQUAVISIE: Ik had gehoopt hiermee het fijnere vuil weg te werken dus dit zal niet lukken ? Zou toch eigenlijk wel de bedoeling moeten zijn :eek:
 
Dat kan ook,maar niet in 5 minuten.
Met een witte watten plakje vang je het stof weg.
Gewoon erin hangen en laten draaien.

Heb je geen gewone filter,dan?
 
Een groot gedeelte van het allerfijnste vuil komt even zo vrolijk weer door de maasjes naar buiten, en het vloeibare vuil natuurlijk helemaal. Je vangt er alleen maar het grove vuil mee weg. Nogmaals : water verversen blijft noodzakelijk
 
en aan het kopstukje(zuigkop) brobbeld het wel maar het zuigt niet aan.
Nee,logisch, is toch geen zuigkop.

Stof wordt met lucht omhoog mee genomen,en sproeit in de kop.
 
Ik ververs nog altijd mijn water hoor :)

Mijn filter stuwt aan vanboven en zuigt ook aan vanboven dus alles op de bodem blijft op de bodem ..

Daarom hoopte ik om al dat bruin vuil stof van tussen mijn grove steentjes te stofzuigen .. Maar mssn moet die laag steentjes mssn wel meer dan 4 cm zijn zodat de brobbels het vuil in mij kopje brobbelen maar ik zie niet in hoe dit dan boven aan mijn filterkopje komt ? Want er loopt geen water tot in de filter dus zou het middenweg blijven zweven..

Mssn moet ik eens een duidelijke foto trekken van hoe het eruit ziet :)
 
Hoe ververs je dan water
Je zuigt dan toch de rommel van de bodem op
 
Stofzuiger van JBL is handiger je zuigt vuil en water af, zelfs met een Manado bodem die niet /niet goed gespoeld is kun je zo een hoop stof wegzuigen.

Dit soort stofzuigertjes zijn meer voor de leuk dan praktisch
 
Hoe groot is je bakje?
Als je water ververs,zuig je toch gelijk het vuil een stof eruit?
Met een Sera pijp gaat het stukken beter.

Of een binnenfilter erbij in doen.
 

Terug
Bovenaan