Wat is er nieuw

Sera sunrise sunset met tc420

Roberto

Member
Lid geworden
27 september 2024
Berichten
11
Leeftijd
47
Had een vraagje over de tc420 met de rode sera led balk, sunrise dacht ik.

Ik heb hier voor mn aquarium een sera set liggen, volgens mij een daylight en een sunrise/sunset x change.
Wilde deze dus via de tc420 aansturen, alleen lees ik 2 verschillende dingen die ik niet echt kon plaatsen.
Of het werkte, of dr was een probleem met de sunrise rode ledbalk, waardoor het rood niet werkte.
Las hier ook nog een topic dat het rood werkte als de originele dimmer er tussen zat maar dat gaf dan weer een ander probleem, confused..

Alvast bedankt!
 
Ik vrees van niet. De sera LED balken lijken stroom gestuurd te zijn ipv spanninsgestuurd wat de tc420 nodig heeft.
Sowieso ziet die Sera balk er niet zo spannend uit. In dat segment zou je hier: www.aquariumverlichtingkopen.nl ook een set kunnen kopen rgbw met de tc420.
 
Hey bedankt voor je reactie!
Stroom etc is niet mn ding, nu snap ik wel wat je zegt alleen werkt het dus wel en dat word hier enop duitse fora bevestigd.
Althans ik lees dus dat het werkt, op een duits forum had iemand ook het probleem met rood, daarna had i hem aangesloten op channel 2 en toen werkte het weer wel.
Maar indd kwam dus ook een topic tegen waarin iemand de sera dimmer er nog tussen had zitten, daar werd iets beweerd over 2 draden en een versie met 3 draden, en dan raak ik de weg kwijt.

Denk helaas dat je gelijk gaat krijgen, waarom het dan wel werkte is me een raadsel.
De originele dimmer kan dus zo ver ik begrijp de rode leds onafhankelijk aansturen en het geheel dimmen met 2 draden, daar zo het probleem ontstaan dacht ik te begrijpen.
Om het op te lossen en sunrise en sunset te creëren, moet ik er dan een losse led strip aan toevoegen.Rode strip of afzonderlijke sunset/sunrise strip, ik ben er niet in thuis..

- https://aquaforum.nl/threads/tc420-met-sera-led-x-change.100592/
- https://aquaforum.nl/threads/sera-led-daylight-sunrise-combineren-met-tc-420.167814/
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan