Wat is er nieuw

Service Eheim

Erik Blom

Well-known member
Lid geworden
13 december 2012
Iemand ervaring met de reparatie service van Eheim.
Ik heb een professional 3e waarvan de kop lekt(bekend probleem)
Pomp is 5 maanden oud dus terug naar de lfs.
Deze had een leen kop voor mij, maar deze kop loopt niet zo hard als de mijne.
Mijn kop is nu al 6 weken weg en ze zeggen bij de lfs dat ze daar geen invloed op hebben, dus wachten maar.
Is dit normaal dat het zo lang duurt?

Gelukkig heb je nog wel een leen kop gekregen.

De mijne was met 2 weken terug. Om hetzelfde probleem binnen garantie.

Kun je het reparatiecentrum niet bellen of mailen dan?

Heb zo'n 10 jaar terug de kop kapot gehad van een Eheim 2227, die kon in Nederland niet gemaakt worden ( zei toendertijdj importeur NOVA), dus koop maar een nieuwe.
Heb dezelfde pomp in BRD naar een LFS gebracht en die hebben hem rechtstreeks naar Eheim verzonden, resultaat: geheel nieuwe kop, nieuwe mandjes, nieuwe slangen en een excuses brief.
Maar ja dat was toen...Inmiddels is Eheim overgenomen door een "commerciële " partij en dat is aan alles te merken, veel onderdelen zijn opeens niet meer verkrijgbaar, of alleen in combinatie met een heel stel verder onbruikbare onderdelen, ook de kwaliteit van de onderdelen of bv filtermatten is sterk teruggelopen, alhoewel men dat ontkent. De praktijk leert helaas anders.

Ook de nieuwere types filters/pompen zijn af en toe gewoon technische miskleunen, waarbij storingen gewoon ingebouwd zitten, bv de diverse rubberstoppen die de water toevoer moeten afdichten in de filterbak...Waardeloos want ze vervormen heel snel en worden door de invloed van zuur water ( PH beneden 6.5) snel bros en krijgen gewoon overal scheuren. Constructieve miskleunen helaas, maar niks aan te doen.

Rolls Roys is ook niet meer wat het was....Wegwerpmaatschappij....!!

Ik hoor mn vader soms zeggen dat vroeger alles beter was qua kwaliteit😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan