Sewellia Lineolata


M

Melissa.683

Guest
Hallo,

Ik heb nu een aantal maanden een Sewellia Lineolata algeneter in mn aquarium (foto 1). Ik weet niet beter dan dit het een schuwe vis is. Zodra ik een blik werp in het aquarium schiet hij snel terug naar zijn schuilplaats en zit bijna altijd verstopt op een vaste plaats. Nu heb ik vorige week nog zo'n algeneter gekocht. Deze is helemaal niet schuw, is altijd in de weer op de plantjes, bodem en beeldjes en schiet niet weg als ik naar hem kijk. Waarom zit hier zoveel verschil in? komt dat omdat die ene een tijdje als enige van zijn soort in het aquarium heeft gezeten? Daarnaast ben ik heel benieuwd of iemand mij meer kan vertellen over het geslacht van beide vissen?
20191030_193227.jpg
20191030_193136.jpg
 
Het zijn scholenvisjes en in mijn ogen absoluut niet schuw! Ik heb 5 volwassen sewellia's en nu minstens 3 jonkies. Alle scharrelen door de hele bak en zijn nergens bang voor. Denk dan ook dat het komt doordat je er maar 1 had. Zijn wel echt leuke visjes!
 
Hier even een stukje over deze vis, soms kan je daar tips uithalen welke het de vis als prettig aanvaard en de huisvesting goed te krijgen, aan de andere kant hebben vissen ook een karakter.
 
In dat artikel staat dat ze zich het fijnste voelen in een hillstream biotoop. Ze komen daar wel vandaan, maar aan het gedrag van de beestjes te merken voelen ze zich daarin niet per definitie beter. Ik had er een stromingspomp ingehangen, maar in plaats van in de stroom zitten ontweken ze hem. Daarnaast heb ik begrepen dat alle toevalskweken tot nu toe in gezeldschapsbakken zijn.

Wel houden ze erg van bealgde stenen en grootbladige planten. Hier zitten ze ook vaak op het kienhout. Maar verder lijken ze weinig kieskeurig.
 

Terug
Bovenaan